آخرین خبر‌ها از سفر‌های نوروزی؛ ۲۰۲ نفر در تصادفات کشور کشته شدند

11:13 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۳۸۳
رئیس مرکز کنتزل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تا به امروز از ۱۵۴ فقره تصادف منجربه فوت ۲۰۲ نفر از هموطنان به ثبت رسیده است.
پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفر‌ها و تردد بین جاده‌ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از ۷۰ هزار نیروی پلیس در جاده‌ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای آورده می‌شود.
 
محور کوهستانی منتهی به شهرستان گرمی مسدود است/ مجروح شدن بیش از ۴ هزار ۳۰۰ نفر در پی وقوع سوانح رانندگی
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۳

سردار سید کمال هادیان فر گفت: تردد‌های ما در شمال کشور بسیار پرتراکم است و ۲۸ درصد تردد‌های نوروزی در محور‌های شمالی صورت گرفته که در برخی از مواقع این آمار به ۸۰ درصد نیز رسیده است.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین تردد در محور‌های جنوبی کشور را در نوروز امسال تا به امروز داشته اند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: طی ۵ روز اخیر ۲۰۲ نفر در پی حوادث رانندگی کشته و بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز معلول و مجروح شدند.

وی افزود: محور ترددی شهرستان گرمی استان اردبیل به دلیل بارش برف مسدود شده و اکثر محور‌های این استان به دلیل کوهستانی بودن مسیر‌های منتهی به شهرستان هایش دارای کولاک و برف هستند.

به گفته سردار هادیان فر، تاکید پلیس بر این است که هموطنان به مناطق کوهستانی سفر نکنند و در صورت انجام سفر از تجهیزات زمستانی استفاده کنند و آن را به همراه داشته باشند.

افزایش ۴۰ درصدی تردد در محور‌های منتهی به مازندران
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۳:۰۹

سرهنگ نصرالله بیگلری گفت: بیشترین تردد هموطنان به استان مازندران در محور‌های کندوان محدوده مرزن آباد – چالوس، عباس آباد، متل قو، رامسر، محور هراز، فیرزکوه محدوده پل سفید است که در این نقاط تردد در جریان است و انسداد مقطعی وجود دارد، اما مشکل خاصی در خصوص حرکت هموطنان به مقاصد خود وجود ندارد.


به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران، ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش تردد در محور‌های منتهی به استان را داشتیم و داخل شهر‌های استان مازندران نیز این امار به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۶۰ درصدی عملیات‌های نوروزی جمعیت هلال احمر/ ایجاد پایگاه‌های خدمات رسان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۲:۱۳
- پیرحسین کولیوند گفت: تمام امدادگران ما در حال آماده باش برای خدمت رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه پایگاه‌های ثابت ما از گذشته و در طول ایام سال در جاده‌ها فعالیت خود را انجام می‌دادند، به این ظرفیت، پایگاه‌های سیار نیز اضافه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جاده‌های کشور به صورت کامل از پایگاه‌های سیار هلال احمر پوشش داده شده است، تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های ثابت در کشور کم است و در سال پیش رو یکی از برنامه‌های ما توسعه پایگاه‌های ثبات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور است.
وی افزود: در نوروز امسال میزان عملیات‌های ما ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و در بحث عملیات‌های حوادث ترافیکی نیز این امار به ۲۶ درصد رسیده است.

کولیوند اظهار کرد: از آنجایی که ۶۰ درصد تصادفات ما در حاشیه ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌های کشور رخ می‌دهد، پایگاه‌هایی را در این نقاط مستقر کردیم تا هموطنان با حضور این پایگاه‌ها خستگی راه را به در کنند و پس از کمی توقف و به دست آمدن هوشیاری بهتر و بیشتر، به مسیر خود ادامه دهند.
تداوم بارش باران در شمال و غرب کشور/ کاهش دمای هوا در استان‌های شمالی و شمال غرب
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۶
گودرزی در گفت‌وگو با میزان گفت: برای امروز آسمان نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب استان اصفهان، شمال استان خراسان رضوی و استان‌های سواحل دریای خزر بارانی خواهد بود.

وی افزود: در نواحی سردسیر این نواحی، بارش برف را شاهد خواهیم بود و برای فردا علاوه بر مناطق عنوان شد، آسمان استان‌های واقع در مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارانی خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: هموطنانی که قصد سفر به استان‌های شمالی و شمال غرب کشور را دارند، همراه خود لباس گرم را داشته باشند چرا که سرمای هوا را برای این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

وی افزود: آسمان تهران از امشب بارانی خواهد بود و برای فردا نیز شاهد بارش رگباری باران خواهیم بود.
آخرین خبر‌ها از سفر‌های نوروزی؛ ۲۰۲ نفر در تصادفات کشور کشته شدند
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۵
- سرهنگ احمد شیرانی گفت: در جاده چالوس و هراز سنگینی بار ترافیک بیشتر از سایر جاده‌های کشور مشهود است.

وی افزود: هموطنانی که قصد سفر به استان‌های شمالی و شمال غرب کشور را دارند، حتما باید تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
رئیس مرکز کنتزل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: تا به امروز نسبت به آمار سال قبل، ۲۳ درصد افزایش تردد سفر جاده‌ای در کشور ثبت شده است، البته این رقم در برخی از جاده‌های پر تردد به ۸۰ درصد هم رسیده است.

وی افزود: تا به امروز از ۱۵۴ فقره تصادف منجربه فوت ۲۰۲ نفر از هموطنان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۷۴ تصادف در جاده‌ها و ۲۸ حادثه رانندگی در شهر‌ها منجربه فوت شده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *