پاک‌ترین هوای تهران هوای داخل واگن‌های مترو است

3:30 - 13 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۳۳۴
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: با همکاری شرکت واگن سازی تغییراتی در هواساز‌های داخل قطار‌ها انجام شده است. در برخی نقاط هم آزمایش‌هایی را انجام دادیم و از آخرین فناوری‌های دانش بنیان روز دنیا مثل اولپا، هپا، پلاسمای سرد استفاده کردیم.
مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره وضع سلامت کارکنان مترو و اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون آن‌ها به میزان گفت: همه همکاران ما بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا موظف بودند که واکسن بزنند که الحمدلله تقریبا می‌شود گفت که بالای نود و هشت درصد این اتفاق شکل گرفته است.
 
وی ادامه داد: آن کسانی هم که واکسن گریز بودند و به هیچ وجه اعتقادی به واکسیناسیون نداشتند با آن‌ها به خاطر سلامت خودشان و مسافران مطابق آیین نامه و قوانین برخورد کردیم. در بحث کاهش شیوع بیماری کرونا و همچنین اومیکرون که سویه سریع تری در انتقال ویروس بود در این مورد هم اتفاقاتی شکل گرفت که من بخش زیادی از آن را اعلام کردم.
 
شایسته اصل خاطرنشان کرد: طبق قولی که به وزیر محترم کشور داده شد و با دستور ایشان و همچنین استاندار تهران یک سری اتفاقاتی شکل گرفت از جمله اینکه مثلا ما ورود هر فردی که ماسک نداشته باشد را از چند هفته گذشته به روی سکو‌ها و داخل ایستگاه‌های مترو ممنوع کردیم و به جد این اتفاق شکل گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران افزود: همچنین با همکاری شرکت واگن سازی تغییراتی در هواساز‌های داخل قطار‌ها انجام شده است. در برخی نقاط هم آزمایش‌هایی را انجام دادیم و از آخرین فناوری‌های دانش بنیان روز دنیا مثل اولپا، هپا، پلاسمای سرد استفاده کردیم. خوشبختانه پلاسمای سرد و هپا جواب داده و ما الان می‌توانیم مدعی باشیم پاک‌ترین هوایی که مردم در تهران می‌توانند تنفس کنند در داخل واگن‌های قطار مترو است که ما آن را با بارگذاری سیستم پلاسمای سرد خواهیم داشت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *