رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در هنگام وقوع زلزله در تهران مشکلی برای تامین آب آشامیدنی نداریم

6:42 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۲۹۸
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: این ۳۷۴ تا مخزن بزرگ اضطراری می‌تواند ۳ روز آب آشامیدنی مردم تهران را در شرایط بحرانی تامین کند تا بحث امدادرسانی انجام شود.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نحوه تامین آب مخازن اضطراری شهر تهران به میزان گفت: سوال خیلی خوبی است. این مخازن اضطراری، درواقع مخازن خیلی بزرگی است که این می‌آید در مسیر شریان‌های اصلی لوله‌های آبرسانی در سطح شهر تهران قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: در مواقع زلزله این شریان‌ها به صورت اتومات قطع می‌شوند. آب در این مخازن بزرگ، محصور می‌شود. این آب می‌رود زیر زمین و آن لوله‌های آب که پیوسته بوده برش می‌خورد و می‌رود جای آن و از داخل این آب می‌آید و می‌رود، چون اگر بخواهد آب راکد بماند خراب می‌شود.
 
پیرهادی اضافه کرد: ما که نمی‌دانیم زلزله کی می‌آید؛ بنابراین این آب همیشه در حرکت است و وقتی که زلزله می‌آید سنسور‌ها و فرایندی که وجود دارد این قطع می‌شود که اگر یک شکستگی به وجود آمد ما این آب را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بالای آن یک دریچه دارد که این را بچه‌های آتش نشانی و آن ساختاری که ما داریم در بحث سازماندهی بحران می‌بینیم می‌توانند مدیریت کنند و آب آشامیدنی از این محل در اختیار مردم قرار دهند. این ۳۷۴ تا مخزن بزرگ می‌تواند ۳ روز آب آشامیدنی مردم تهران را تامین کند تا بحث امدادرسانی انجام شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *