رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیانیه باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر سیرجان درباره عدم دعوت از بازیکنان این تیم به تیم ملی

18:38 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۱۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر سیرجان بیانیه ای را درباره عدم دعوت از بازیکنان این تیم به تیم ملی صادر کرد.
- باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر سیرجان در بیانیه درباره عدم دعوت از بازیکنان این تیم به تیم ملی اعلام کرد:

برای نوشتن از آنچه که بر باشگاه گل‌گهر سیرجان در فصل جاری فوتبال ایران تحمیل شد، ساعت‌ها وقت لازم است. از کسرِ ناعادلانه هفت امتیاز و اشتباهات مکرر و ادامه‌دار داوری گرفته تا عدم دعوت از بازیکنان شایسته و آماده گل‌گهر به تیم ملی که علامت سوال‌های متعددی را برای هواداران این تیم ایجاد کرده است.

در همه جای دنیا ملاک دعوت بازیکنان به تیم‌های ملی فوتبال، عملکرد و آمادگیِ یک بازیکن در زمین مسابقه است. در واقع آمار و ارقام بازیکنان در طول یک فصل و میزان تاثیرگذاریِ آن‌ها در نتایج تیمی که در آن مشغول به بازی هستند، می‌تواند اصلی‌ترین ملاک برای قرار گرفتن آن‌ها در لیست تیم ملیِ یک کشور باشد. اگر نگاهی به آخرین لیست ارائه شده تیم ملیِ فوتبال ایران برای انجام بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیندازید، متوجه این تناقض خواهید شد که در تفکر کادرفنی تیم ملی، این ملاک مهم به شکلی وارونه جلوه کرده است، که جای بسی تأسف دارد.

تیم فوتبالِ گل‌گهر سیرجان در فصل جاریِ فوتبال ایران، یکی از بهترين و آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده است، و اگر به ناحق آن هفت امتیاز را از این تیم کسر نکرده بودند، قطعا در کورس قهرمانی قرار داشت. حتی پس از این اتفاق نیز که فشارهای روحی و روانی حاصل از آن، می‌توانست منجر به فروپاشی شاکله تیم فوتبال گل‌گهر شود، باز هم این تیم و علیرغم اشتباهات ادامه دار داوری با صلابت به جمع مدعیان لیگ برگشت تا این امر را اثبات کند که باشگاه گل‌گهر در مسیر حرفه‌ای شدن، قدم‌های خود را به درستی برداشته است.

حال چگونه است که در لیست جدید تیم ملی، نام هیچ بازیکنی از تیم گل‌گهر دیده نمی‌شود؟ بازیکنان سکونشین، نیمکت نشین و حتی مصدوم دعوت می‌شوند، اما از سعیدصادقی که با ثبت هفت گل و هشت پاس گل و آمار خیره کننده در میزان دوندگی، تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر امسال بوده، دعوتی صورت نمی‌گیرد. سرمربی و کادر فنی تیم ملی چگونه می‌توانند به این تناقض بزرگ پاسخ دهند؟

آمار و ارقام گواهی می‌دهند که دیگر بازیکنان گل‌گهر نیز از جمله محسن فروزان، آرمین سهرابیان، امین پورعلی، علیرضا علیزاده، نویدعاشوری، زکی پور و تیکدری، جملگی در جمع بهترین و آماده‌ترین بازیکنان لیگ برتر بوده‌اند. اما چون ملاک دعوت به تیم ملی ربطی به شایسته سالاری، میزان حضور در زمین، آمادگی و عملکرد فردی نداشته، برای هیچ کدام از بازیکنان شایسته گل‌گهر و برخی از تیم‌های خوب شهرستانی، جایی در لیست جدید تیم ملی دیده نشده است.

اگر اسم این اتفاق ‌‌‌"بی‌عدالتی" نیست، چه عنوانی می‌توان روی آن گذاشت؟ پیراهن تيم ملی مقدس است و ارزش و احترام والایی دارد. اما با ارزش‌تر و پراهميت‌تر از آن تفكری است كه پشت سر اين تيم قرار گرفته است. آیا در تفکر سرمربی محترم و کادر فنی تیم ملی، واژه‌ای به نام شایسته‌سالاری و در تفکر آن‌ها و فدراسیون فوتبال، اصلی به نام "نگاه ملی" وجود دارد. اگر این گونه نیست که لیگ برتر را با چند تیمی که از فشار هواداران‌شان واهمه دارید ادامه دهید. اما یقین بدانید که این ناعدالتی‌ها پایان خوشی برای فوتبالِ ایران نخواهد داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *