دیدار رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه با علماء و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان سیستان و بلوچستان

15:35 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه گفت: علماء و روحانیون استان سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن قریب به ۴۰۰ تریبون و کرسی تبلیغ می‎توانند با ایجاد وحدت و همدلی در بین اهل تسنن و تشیع موجبات اقتدار نظام اسلامی را فراهم نمایند.

- حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی  در دیدار با علماء و روحانیون اهل ‎تسنن و تشیع استان سیستان و بلوچستان  با تبریک میلاد پر برکت حضرت ولیعصر (عج) ،ابرازامیدواری کرد که سال جدید سالی پر از خیر و برکت همراه با آرامش و امنیت باشد و گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به حجم و گستره سرزمینی که قریب به ۱۱درصد  از مساحت کل کشور را شامل می‌شود از استعداد‌های بالقوه زیادی برخوردار است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه ادامه داد: جهت شکوفا شدن این استعدادها باید  برنامه‎ ریزی و تلاش کرد، حضرت آیت الله خامنه‌‎ای  ولی امر مسلمین در ایام تبعیدشان در دوران رژیم منحوس پهلوی سالیانی را در این استان زندگی کردند و بار‌ها اشاره و تأکید فرمودند که اگر روزی به ایشان تکلیف شود که به محیطی دور دست جهت انجام وظیفه بروند، این استان را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این استان مردم با مودت و مهربانی با قومیت و مذاهب مختلف با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند گفت:  این موضوع حاکی از امنیت و آرامش موجود  بین شیعه و سنی منطقه است و حاکمیت منطقه می‌‎تواند خیلی از مسائل جزئی را از پیش پای بردارد تا در جهت رشد و اعتلای این استان قدم برداشت؛ مواردی که می‌توان به عنوان نقاط مشترک استدلالی به آن‌ها تکیه کرد کتاب، سنت، عقل و اجماع است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی  با اشاره به کتاب گفت: کتاب قرآن کریم است و دعوت به وحدت و صلح می‌کند، قرآن هیچ فرقی بین قومیت‎ ها قائل نیست و دعوت به یکتاپرستی می‎کند، این کتاب آسمانی دعوت به خروج از ظلمت به نور را دارد و در قرآن عبارت «لیخرجکم من الظلمات الی النور» ذکر شده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه با اشاره به دومین مرجع مشترک میان شیعه و سنی گفت: دومین مرجع «سنت نبی مکرم اسلام» است پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله در بدترین دوران جاهلیت برانگیخته شدند در زمانی که دختران را زنده به گور میکردند و  در اطراف خانه خدا، چوب و سنگ را می‌پرستیدند و از آن‌ها مطالبه‎ گری داشتند از آن‌ها می‎خواستند که مشکلاتشان را حل کنند در زمانی که این تفکرات وجود داشت پیامبر اکرم (س) با مهربانی، صبوری و ایستادگی کرد و از راه دل‌ها توانست مردم را به یکتاپرستی و خداپرستی راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم در این راه ملامت شد و مورد آزار و اذیت یهود و مشرکین قرار گرفت، ولی دست از دعوت الهی برنداشت تا جایی که مورد تهدید جانی قرار گرفت و ناچار به هجرت شد پیروی از سنت پیامبر راه اصلی است که در بین اهل سنت و شیعه امری منطقی و محکم و قابل استفاده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی درباره عقل به عنوان سومین مشترک میان شیعه و سنی گفت: خداوند در نهاد آدمی، قدرت تفکر و اندیشه را قرار داده تا راه را از بی راه، روشنایی را از تاریکی تشخیص دهد زمانی که انسان دارای قوه عاقله است می‌فهمد که چه تصمیمی بگیرد، چه چیزی را بپذیرد  یا رد کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه با اشاره به اجماع به عنوان چهارمین موضوع مشترک میان شیعه و سنی اظهار کرد: وقتی مشورت و همفکری در امور در قبال موارد فوق که برگرفته از قرآن کریم، سنت پیامبر و عقل باشد با یک جمع به یک نقطه اشتراک خواهیم رسید و به صورت اجماع می‌پذیریم و تصمیم درست را اتخاذ می‌کنیم و همه این‌ها تبدیل می‌شود به یک امنیت و آرامش که در استان سیستان و بلوچستان  شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۴۰۰ مولوی صاحب رسانه (تریبون) در استان حضور و فعالیت تبلیغی دارند گفت: شما می‌توانید در این تریبون‌ها اقدامات خوبی در بحث‌های ملی و دینی داشته باشید و می‌توانید  از این فرصت برای  وحدت و دعوت به تحقق وعده الهی اقدامات خوبی را رقم بزنید. مهدویت و ظهور حضرت حجت (عج) در مبحث انتظار که امری واقع شدنی است، همچنان که خورشید هیچ وقت به طور دائم پشت ابر نخواهد ماند و بروز وظهور پیدا خواهد کرد، امامت آقا امام زمان نیز با ظهورش کامل خواهد شد نگذارید که با تفکر وهابیت و وهابی گری در این استان با تزریق پول‌های دولت‌هایی همچون عربستان و آل‎ سعود تفکر وهابی گری شیوع پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: جوانان خوب و مهربان و مردمانی سخت کوش و قانعی که این استان دارد،باید  از بعد فرهنگی و دینی، آمادگی و پذیرش ظهور داشته باشند و این امر توسط شما مولوی‌ها که رسانه و کرسی تبلیغ در اختیار دارید امکان پذیر خواهد بود . همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با اتکا به مردم توانستند اسلام را اشاعه داده و تحکیم و پایدار کنند، نظام جمهوری اسلامی نیز با اتکا و با محوریت مردم ان شاءالله این پرچم را به دست مبارک امام زمان ارواحنا فداه خواهند رساند وحدت و همدلی در بین اهل تسنن و تشیع می‎تواند موجب اقتدار نظام اسلامی شود و یکی از ملزومات اقتدار نظام اسلامی؛ وحدت است و امیدواریم با تلاش شما روحانیون و علما شیعه و سنی این امر محقق شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *