رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرکت هیئت پارلمانی ایران در صد و چهل و چهارمین مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU)

15:22 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۱۷۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایرانی متشکل از ۵ نماینده مجلس و عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس ایران، در صد و چهل و چهارمین مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) شرکت می‌کنند.
- بنا بر اعلام خانه ملت، هیئتی متشکل از ۵ نماینده مجلس و عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، به منظور شرکت در یکصد و چهل و چهارمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) که طی روز‌های (٢٩ اسفند ١۴٠٠ لغایت ۴ فروردین ١۴٠١) در اندونزی برگزار می‌شود، عازم این کشور شدند.

در این اجلاس که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، نمایندگان مجالس بیش از ١١۵ کشور جهان حضور داشته و پیرامون موضوعات مختلف از جمله "تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی، بازنگری در رویکرد‌های بین‌المللی در قبال صلح پایدار در جهان، بهره‌وری از فناوری‌اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش و تعلیم به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مقابله با قاچاق انسان و نقض حقوق بشر در روند مهاجرت‌های بین‌المللی و همچنین نقش پارلمان‌ها در ارتقای سلامت و بهداشت مادران، نوزادان و کودکان در دوره شیوع کووید١٩ و پس از آن و رفع فقر و نابرابری در میان زنان جهان" بحث و گفتگو خواهند کرد.

اجلاس اندونزی، همچنین موضوعاتی را که مربوط به تحولات جاری سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان باشد زیر عنوان ماده اضطراری در دستور کار خود خواهد داشت. همچنین نشست نمایندگان جوان مجالس جهان در این اجلاس، جلسات خود را برگزار خواهد کرد.

هیأت پارلمانی ایران متشکل از آقایان مجتبی رضاخواه (دبیرکل گروه بین‌المجالس ایران و رئیس هیات اعزامی)، مرتضی محمودوند، علی رضایی، محسن فتحی و خانم الهام آزاد در نشست‌های مختلف مجمع عمومی، شورای بین‌المجالس، کمیته‌های تخصصی دائمی اتحادیه بین‌المجالس، مجمع نمایندگان زن، مجمع نمایندگان جوان و نیز میزگرد‌های مرتبط با موضوعات اجلاس، شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

هیأت پارلمانی کشورمان همچنین در نشست‌های گروه‌های منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه، بین‌المجالس اسلامی، مجمع پارلمان‌های آسیایی شرکت خواهد کرد و در حاشیه اجلاس طی ملاقات‌های دوجانبه با مقامات پارلمانی کشور‌های مختلف به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *