۱۵ زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی اراک آزاد شدند

11:33 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۱۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی (عج) ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی آزاد شدند.
- حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با بیان اینکه به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی (عج) ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی آزاد شدند گفت: دستگاه قضا نیز همانند بسیاری از مردم، خیرین و مسئولان دیگر برای آزادی زندانیان ارزش و حساسیت ویژه‌ای قائل است، همکاران بنده در مجموعه دادگستری، روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری و مجموعه زندان‌ها و ستاد دیه استان دست به دست هم دادند تا این زندانیان آزاد شوند و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه ۸ نفر مددجویانی که آزاد شده اند در زندان اراک و ۲ نفر در زندان خمین بودند، افزود: توانستیم با مساعدت خیرین و مسئولان و گذشت شکات در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی با مجموع بدهی بیش از ۶۶۸ میلیارد ریال را از زندان آزاد کنیم که مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال آن با گذشت شکات و بقیه بدهی از محل کمک‌های مردم، خیرین، ستاد دیه و صدور رای اعسار توسط همکاران قضایی، پرداخت شده  است.
 
وی از موافقت با مرخصی هزار و ۳۵۹ زندانی استان که امکان آزادی آن‌ها وجود ندارد در آستانه نوروز خبر داد و گفت: این زندانیان تا آخر تعطیلات نوروز در کنار خانواده هستند و در مرخصی به سر می‌برند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی از خیرین خواست تا با مساعدت و کمک خود زمینه آزادی مابقی زندانیان جرائم غیر عمد استان را فراهم کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *