انصارالله طرح برگزاری گفت‎وگوهای یمنی در ریاض را رد کرد

11:03 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۰۹۰
مقام‎های انصارالله و دولت نجات ملی یمن طرح شورای همکاری خلیج فارس را برای برگزاری گفت‎وگوهای یمنی در پایتخت عربستان را رد کردند.

- «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن و مقام‏‎های صنعا ابتکار شورای همکاری خلیج فارس را درباره گفت‎وگو‌های یمنی در ریاض رد کردند.

به گزارش المیادین، «الحوثی»، می‎گوید که رایزنی‌های یمنی-یمنی، به عنوان مقدمه‌ای برای گفت‎وگوی منجر به راه حل در یمن برگزار می‌شود و این رایزنی‌ها پس از «گفت‎وگو‌های اکتشافی» انجام نمی‌شود.

به گفته وی، «اگر اراده و اعتبار در تصمیم ائتلاف متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات پیدا شود، راه حل بسیار نزدیک است - و ما بار‌ها مقدمات آن را اعلام کرده‎ایم.»

«الحوثی»، همچنین می‎گوید که ائتلاف سعودی مانع ورود مشتقات نفتی به یمن و باعث ایجاد بحران سوخت شده است.

در همین حال «ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاع رسانی یمن، می‎گوید که کسانی که در ریختن خون یمنی‌ها دست دارند تلاش می‌کنند تا از طریق فراخوان برای گفت‎وگو از عواقب آن خارج شوند.

همچنین «محمد البخیتی»، عصو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز گفت «هدف کشور‌های متجاوز از دعوت یمنی‌ها به گفت‎وگو تحت نظارت خود در هتل ریتز کارلتون در ریاض، دور زدن هرگونه گفت‎وگوی واقعی یمنی است؛ تصمیم این موضوع در دست یمنی‎هاست.»

«عبدالعزیز بن حبطور»، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن، تاکید کرد که «نخستین گام در هر گفت‎وگو، توقف تجاوز به یمن است.»

وی ادامه داد که کشور‌های ائتلاف متجاوز «مین گذاری شده» هستند، چرا که آن‌ها خواهان گفت‎وگو در پایتخت عربستان هستند که تجاوز روزانه به یمن از آنجا آغاز می‌شود.

پیشتر نیز یک منبع در دولت نجات ملی یمن از هر گونه گفت‎وگو با کشور‌های ائتلاف سعودی در هر کشور بی طرفی که در جنگ یمن شرکت نمی‌کند، استقبال کرد.

شورای همکاری خلیج فارس اخیرا اعلام کرد که برای برگزاری رایزنی‌های یمنی-یمنی  در ریاض اقدام می‎کند.


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *