رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین خبر‌ها از سفر‌های نوروزی؛ کشته شدن ۱۰۷ نفر در تصادفات جاده‌ای

9:22 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۴۰۷۶
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کشته شدن ۱۰۷ نفر از هموطنان به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور خبر داد.
- پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفرها و تردد بین جاده ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از 70 هزار نیروی پلیس در جاده ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده ای آورده می شود.
 
جاده‌های شمالی کشور دارای بیشترین حجم تردد/ یک طرفه ماندن جاده چالوس تا پایان ساعت ۱۶ امروز
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۳:۱۹

- سردار تیمور حسینی گفت: طی روز‌های اخیر افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم که محور‌های شمالی کشور بیشترین حجم تردد در کشور را داشته به طوریکه این رقم به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: برای چهارمین روز متوالی جاده چالوس یک طرفه است و از مرزن آباده به سمت جنوب ترددی نخواهیم داشت و احتمالا این روند تا پایان ساعت ۱۶ امروز ادامه دار باشد.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی در ۸۱ تصادف منجربه فوت، ۱۰۷ نفر از هموطنان به دلیل عدم رعایت سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین عدم توجه به جلو جان خود را از دست دادند.

اجرای طرح مشترک بسیج سپاه تهران، پلیس و شهرداری پایتخت در حوادث بزرگراهی نوروز ۱۴۰۱
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۲:۵۱

رئیس پلیس راهور تهران گفت: نیروی انتظامی در طرح مشترک با بسیج سپاه محمد رسول ا... (ص) و شهرداری تهران در تعطیلات نوروز ایمنی بزرگراه‌های تهران را تحت نظارت دارند.

- سردار محمد حسین حمیدی گفت: با توجه به اینکه شهر تهران مقصد گردشگری بسیاری از مسافران نوروزی است و از سوی دیگر مسیر عبوری بسیاری از هموطنانمان، حوزه‌های بزرگراهی پایتخت است، طبیعی است که شاهد تردد بالایی در ایام نوروز باشیم.

وی افزود: با توجه به خلوتی معابر در نوروز و سرعت بالای برخی رانندگان و یا تغییر مسیر و تغییر جهت‌های رانندگانی که به بزرگراه‌های تهران آشنایی کافی ندارند، گاهی دچار چالش‌هایی از جمله، تصادفات، خرابی خودرو و... می‌شویم که ممکن است این مسئله، عاملی برای تصادفات زنجیره‌ای یا توقف‌های طولانی مدت مخاطره آمیز شود.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: با هماهنگی بسیج سپاه محمد رسول ا... (ص)، پلیس راهور تهران و خدمات شهری شهرداری، تیم‌های مشترکی تشکیل شود که در ایام تعطیلات نوروز با حضور پر رنگ، خدمات رسانی ترافیکی مناسبی برای مردم عزیز داشته باشیم.

ترافیک سنگین در جاده چالوس و تردد روان در محور‌های هراز و فیروزکوه
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۲:۲۹

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۴۷۹ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری نسبت به روز قبل ۲.۳ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۱.۵ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

فهرست استان‌های پیشنهادی برای سفر در هفته نخست تعطیلات نوروزی
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۱:۵۵

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه‌ای، فهرست استان‌های پیشنهادی را برای سفر در هفته نخست تعطیلات نوروزی اعلام کرد. طبق این اطلاعیه، استان‌های تهران، البرز، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی و شهر‌های جنوب کرمان به عنوان استان‌ها و شهر‌های دارای قابلیت پذیرش مسافر با وضعیت آب‌وهوای معتدل معرفی شده است.

توصیه پلیس مبنی بر استفاده رانندگان از حواس پنج گانه؛ عدم توجه به جلو ۳۰ درصد علت بروز تصادفات
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۱:۲۶
سرهنگ عین اله جهانی در گفت‌وگو با میزان گفت: پیشگیری از تصادفات رانندگی نیاز به تمرین، مهارت، رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، تمرکز حواس و حفظ خونسردی دارد.

وی افزود: انجام بازدید‌های ایمنی، استفاده مداوم از آیینه، تمرکز حواس، تسلط روی فرمان، کنترل سرعت، زمان واکنش، سرعت مجاز، رعایت حق تقدم، رعایت فاصله همگی از عوامل پیشگیری از سوانح خودرویی هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: راننده خوب و مطمئن کسی است که در هر شرایطی اعم از بی توجهی رانندگان دیگر، شرایط جوی یا وضعیت بد جاده، همواره به گونه‌ای عمل کند که موقعیتی برای تصادف به وجود نیاورد.

وی افزود: باید تمام حواس خود را در حین رانندگی به کار بگیریم. تمام انسان‌ها از پنج موهبت الهی بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی به عنوان حواس پنجگانه که در اختیار دارند، ۴ حس بینایی، شنوایی، بویایی و لامسه از این حواس بصورت مستقیم در رانندگی به کار می‌آیند.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه بی توجهی و عدم توجه به جلو در حین رانندگی به طور تقریبی در ۲۵ تا ۳۰ درصد تمامی حوادث جاده‌ای موثر است، گفت: حدود ۹۰ درصد از اطلاعات مورد نیاز انسان از محیط اطراف در شرایط رانندگی، توسط چشم‌ها برای مغز فراهم می‌شود؛ بنابراین ضعف بینایی شامل دوربین، نزدیک بینی، کور رنگی و شب کوری از جمله موارد و مشکلات بینایی هستند که بر میزان و میدان دید راننده تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: شنوایی حسی است که قبل از لمس چیزی ما را نسبت به آن آشنا می‌کند و می‌توان گفت نزدیک به ۶ درصد دانسته‌های مغز به هنگام رانندگی از راه می‌آید.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور بیان کرد: حس لامسه حدود ۳ درصد آگاهی راننده از مسیر با وجود این حس تکمیل می‌شود.

وی افزود: شناخت سطح مسیر از راه فرمان، احساس ایراد در قسمت‌های مختلف مثل جعبه دنده، اطلاع از پنچر شدن چرخ یا کشیدن فرمان، درک لرزش‌های بدون توجیه در زمره داده‌های تکمیل کننده اطلاعات مغز توسط حس لامسه قرار دارند.

سرهنگ جهانی اظهار کرد: حس بویایی بسیار حساس است و انسان را قادر می‌سازد به تشخیص بیش از ۱۰ هزار بوی مختلف و با این وجود، حدود یک درصد از اطلاعات مورد نیاز سفر هنگام رانندگی کمترین نقش را در این بخش به عهده دارد.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور، اما همین مقدار کم نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد جز آنکه تجربه نشان می‌دهد با تشخیص به موقع بو‌هایی مانند صفحه کلاج، بروز سوختگی، لاستیک، لنت ترمز و ... راننده قادر خواهد بود از بروز حوادث مهم پیشگیری کنند.
 
آخرین خبر‌ها از سفر‌های نوروزی؛ کشته شدن ۱۰۷ نفر در تصادفات جاده‌ای
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۰۹:۵۳
سرهنگ احمد شیرانی گفت: در جاده کرج به چالوس محدوده جنوب به شمال سیاه پیشه و جاده هراز محدوده امامزاده هاشم (ع) ترافیک سنگینی را شاهد هستیم و تردد در دیگر نقاط جاده‌ای کشور به صورت روان در حال انجام است.
 
وی افزود: در ۳ روز اول اجرای طرح نوروزی، ۱۰۷ نفر از هموطنان به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی کشته شدند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این آمار نسبت به حجم انجام سفر‌ها و نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی است.
تداوم بارش باران در شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته؛ غرب دریای خزر مواج است
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۸
گودرزی در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: برای امروز و فردا در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر بارش باران و برف را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای سایر مناطق کشور جوی آرام و افزایش دما را پیش بینی می‌کنیم، گفت: در روز دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز و تهران و دامنه زاگرس در استان‌های لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دار خواهد بود و تا چهار روز آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و تا روز دوشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: هوای پایتخت نیز ابری و گاهی اوقات وزش باد را خواهد داشت و از امروز به بعدنیز روند افزایشی دما را برای تهران پیش بینی می‌کنیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *