دولت سیزدهم در جهت رشد اقتصادی قدم برداشته است

11:59 - 13 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۰۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
یک کارشناس اقتصادی، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم در جهت رشد اقتصادی قدم برداشته ، ولی این قدم مقداری کند است و باید به آن سرعت بخشید.

ابراهیم بهادرانی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص شاخص‌های اصلی برای دستیابی به رشد اقتصادی، گفت: بزرگترین مشکلی که وجود دارد عدم ثبات اقتصادی بوده که این مشکل ناشی از تورم بالا است، زیرا تورم بالا باعث می‌شود سرمایه گذاری کاهش پیدا کند.

وی افزود: زمانی که سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند سرمایه‌گذاری موجود مستهلک می‌شود و حجم اقتصاد کاسته می‌شود به همین دلیل بدترین موضوعی که گریبانگیر وضعیت اقتصادی بوده تورم است.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: اگر دولت تورم را تک رقمی کند پس انداز و سرمایه گذاری افزایش می‌یابد و وضعیت اقتصادی سر و سامان پیدا می‌کند.

بهادرانی درخصوص اینکه دولت سیزدهم به چه میزان در رشد اقتصادی موثر بوده است، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم در جهت رشد اقتصادی قدم برداشته ، ولی این قدم ها مقداری کند است و باید به آن سرعت بخشید.

کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم باعث شد تورم و نقدینگی روند کاهشی داشته باشد همچنین بانک مرکزی نیز رشد اقتصادی را اعلام کرده است بنابراین تمامی موارد نشان می‌دهد که در جهت رشد اقتصادی در حال حرکت هستیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *