جایی برای باتجربه‌ها نیست! دربی ۹۸ و درخشش چهره‌های جدید

0:21 - 29 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۹۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دربی ۹۸ پایتخت بیشتر شاهد درخشش چهره‌های جدید و کم تجربه این مسابقه بود.

- دربی ۹۸ تهران عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی با حضور هواداران دو تیم و حواشی زیاد برگزار شد و در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. این دیدار بزرگ همواره نیاز به بازیکنانی با تجربه و با اعتماد به نفس بالا دارد تا خود را نباخته و در این بازی سنگین اشتباه نکنند. در روزی که هواداران هم در ورزشگاه در کنار تیم‌های خود حضور داشتند و به تشویق آن‌ها پرداختند، چند نکته ضرورت بیشتری پیدا می‌کرد.

در همین راستا سرمربی استقلال دست به تغییراتی در ترکیب خود زد و ۲ بازیکنان باتجربه و اصطلاحاً دربی‌باز خود را روانه میدان کرد. وریا غفوری کاپیتان اول استقلال در پست وینگ‌بک راست به جای صالح حردانی ملی‌پوش از ابتدا در ترکیب قرار گرفت، اما عملکرد مثبتی در حملات این تیم نداشت و شاهد این بودیم حردانی دقایقی پس از ورود به زمین با یک سانتر دقیق زمینه ساز گل تساوی بخش تیمش شد تا خاطره خوبی از اولین دربی خود بر جای بگذارد.

فرهاد مجیدی در خط حمله ترجیح داد به ارسلان مطهری که این فصل در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین و یار تعویضی بوده میدان دهد. ارسلان تا پیش از دربی ۹۸، در ۶ مسابقه ۳ بار موفق به باز کردن دروازه سرخپوشان شده بود و راه دروازه حریف را به خوبی می‌شناخت.

این مهاجم ۲۸ ساله برای باز کردن دروازه احمد گوهری موقعیت‌هایی هم داشت، اما موفق به استفاده از آن‌ها نشد و در دقیقه ۷۹ بازی جای خود را به رودی ژستد داد. مهاجم فرانسوی دقایقی پس از وارد شدن به بازی قدر سانتر خوب صالح حردانی را دانست و با یک ضربه سر دقیق کار را به تساوی کشاند.

در آن سوی میدان کمتر کسی فکر می‌کرد علی نعمتی مدافع آرام و کم حاشیه پرسپولیس در این دیدار حساس بتواند گلزنی کند. او در دقیقه ۴۰ بازی ارسال رامین رضاییان را بی پاسخ نگذاشت و بالاتر از همه مدافعان استقلال ضربه سر را به درون دروازه سیدحسین حسینی فرستاد تا مانع از کلین شیت او و احیاناً پیروزی حریف شود.

در چارچوب دروازه پرسپولیس، احمد گوهری جانشین حامد لک باتجربه شد و عملکرد قابل قبولی در نخستین دربی خود به ثبت رساند. مهمترین واکنش گوهری در برابر بازیکنان استقلال به ضربه کاشته وریا غفوری برمی‌گردد که او موفق شد به خوبی آن را مهار کرده و مانع از پیش افتادن استقلال در دربی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *