تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان؛ زمین لرزه ۶ ریشتری تلفات جانی نداشت

12:11 - 26 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۸۰۶
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان گفت: زمین لرزه ۶ ریشتری کوه خرد شهرستان بستک در استان هرمزگان هیچ تلفات جانی نداشت.
- ساعت ٠٣:٠٦ بامداد امروز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، زمین لرزه ٦ ریشتری استان هرمزگان حوالی کوخرد را در عمق ١٠ کیلومتری لرزاند که تیم‌های ارزیاب هلال احمر بلافاصله اعزام شدند.

بایرامی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت:پس از وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در کوه خرد شهرستان بستک، تاکنون ۹ پس لرزه رخ داده است.

وی با بیان اینکه انرژی اصلی این زمین لرزه در همان لرزش اولیه از محل خارج شده است، گفت: این امکان وجود دارد که تا ۴۸ ساعت آینده پس لرزه‌هایی نه به بزگی زمین لرزه اصلی، در این محل رخ دهد.

همچنین سلحشور مدیرعامل هلال احمر استان هرمزگان نیز در رابطه با آخرین ارزیابی تیم‌های ارزیاب حاضر در منطقه زلزله زده، گفت: تیم‌های ارزیاب با حضور در این محل به بررسی موارد مختلف پرداخته و تا ساعاتی دیگر این محل به پایداری خواهد رسید.

به گفته وی زمین لرزه ۶ ریشتری کوه خرد شهرستان بستک فقط باعث بروز ترک در دیواره ساختمان‌ها شده است.

زمین لرزه بستک تلفات جانی نداشته است

در این رابطه حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان نیز گفت: در این حادثه دو نفر به دنبال ترس از زلزله دچار آسیب جزئی شده که سرپایی درمان و ترخیص شده اند و برق چند روستا قطع، چند خانه قدیمی دچار خسارت و مسیر مواصلاتی روستای تهرکوران به مرکز شهر قطع شده است که هماهنگی لازم با راهداری جهت بازگشایی مسیر انجام شده است، همچنین زمین لرزه ۶ ریشتری بستک تلفات جانی و مصدومیت نداشته است.

آماده باش وزیر بهداشت به مراکز درمانی و اورژانس دانشگاه‌های علوم پزشکی همجوار استان هرمزگان

بهرام عین اللهی در پی وقوع زلزله ۶ ریشتری ساعت ۲:۴۵ صبح امروز در منطقه کوخرد استان هرمزگان، در گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و امدادرسانی تیم‌های واکنش سریع اورژانس، بر آماده باش مراکز درمانی جهت پذیرش مصدومان احتمالی این حادثه تاکید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در گفت‌‍وگوی جداگانه با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و بوشهر، دستور آمادگی نیرو‌های بهداشتی و درمانی این استان‌ها جهت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را صادر کرد.

۴مصدوم در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان بستک

فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با میزان گفت: تاکنون هیچ گونه تلفات جانی و آسیب جسمی به هموطنان زلزله زده وارد نشده است.

به گفته رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان تا کنون ۴ مصدوم ۳ خانم و یک آقا در رنج سنی ۱۵ تا ۵۲ سال مصدوم شدند که در این بین خانم باردار به دلیل ترس از زلزله به زمین خورده که حال عمومی وی مساعد گزارش شده و وی تحت نظر پرسنل مراکز درمانی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *