دستگاه‌های مسئول برای حفاظت از اراضی ملی در ایام نوروز آماده باشند

12:01 - 26 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۸۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های مسئول، برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیلات آماده باشند.

 - غلامعلی صادقی در مراسم آغاز به کار اکیپ گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره مسئولیت مهم و قانونی مدیران در حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: انتظار میرود مدیران در دستگاه‌های مرتبط، با تمام توان و با استفاده از کلیه‌ی ظرفیت‌های قانونی از اراضی ملی و منابع طبیعی به ویژه در ایام پیش رو مراقبت کرده و از هرگونه دست اندازی جدید به این اراضی پیشگیری به عمل آورند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این زمینه گفت:هر چند در مشهد و شهرستان‌های استان اقدامات خوبی با هدف حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی صورت پذیرفته، اما این فعالیت‌ها کافی نیست، بلکه لازم است ضمن پیشگیری از سوء استفاده عده‌ای قانون شکن، مسئولان نسبت به اعاده به وضع سابق این اراضی و منابع اقدام مؤثر و عاجل داشته باشند.

وی  افزود: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته شده تا نسبت به شناسایی دست‌های پشت پرده دست اندازی به حقوق بیت المال اقدام تا در چارچوب موازین قانونی با آن برخورد شود و در این راستا افراد و جریانات مؤثر در کانون توجه و برخورد خواهند بود.

صادقی  یکی از سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی را کاهش پرونده‌های قضایی دانست و گفت: در این راستا مدیریت پرونده‌های قضایی مورد توجه و تأکید است و بر این اساس باید اولین اقدام مدیران مسئول، رفع تصرف و اعاده به وضع سابق باشد.

گفتنی است در حاشیه‌ی این مراسم اکیپ گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با هدف مراقبت و پیشگیری در ایام تعطیلات، به صورت نمادین آغاز به کار کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *