رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساختمان ۶ طبقه ساخته شده در اراضی ملی زیارت گرگان تخریب شد

10:12 - 26 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۷۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تخریب یک ساختمان ۶ طبقه در زیارت گرگان خبر داد

 _  محمود اسپانلو از تخریب یک ساختمان ۶ طبقه در زیارت گرگان خبر داد و گفت: علیرغم بار‌ها اخطار و صدور توقف کار، مالک این ساختمان همچنان به ساخت و ساز در دل جنگل‌های هیرکانی در زیارت گرگان ادامه داد و امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، کار تخریب این بنای ۶ طبقه آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان افزود: این بنا در دل  جنگل و در سراشیبی قرار دارد و دسترسی به آن با لودر و بیل مکانیکی فراهم نیست و به همین علت کار تخریب این سازه بتنی با استفاده از پیکور و پتک آغاز شده و تاکنون سقف دو طبقه آن تخریب شده است.

وی با بیان این که تخریب این بنا، چون دستی انجام می‌شود احتمالا زمان بر خواهد بود گفت: کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بنا‌های غیرمجاز ساخته شده در زیارت، علت کندی تخریب این بناهاست و به همین علت امور اراضی استان در حال مذاکره با یک شرکت برای بررسی راهکار‌های سریع و کم خطر تخریب این بناهاست.

اسپانلو افزود: در ایام نوروز که احتمال ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد و برهمین اساس ایست بازرسی در روستا‌های ییلاقی استان به ویژه زیارت برای جلوگیری از انتقال مصالح بیشتر می‌شود و همچنین گشت‌های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و روستا‌های ییلاقی استان فعال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان بار دیگر با تاکید بر این که دستگاه قضایی در تخریب بنا‌های غیرمجاز کوتاه نمی‌آید گفت: دستگاه‌های متولی مانند امور اراضی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی هم اگر در انجام وظیفه خود در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز کوتاهی کنند، با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد.

  • وی گفت: هم اکنون نیز در دادسرای مرکز استان برای ۴ نفر از مدیران سابق و فعلی دستگاه‌های متولی که در پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز کوتاهی کرده اند، پرونده تشکیل شده و در مرحله تحقیقات و رسیدگی است.

گفتنی است امسال ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان ساخته شده بود، تخریب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *