دادستانی تهران بر بازار شب عید نظارت می‌کند/ از کنترل قیمت بلیط اتوبوس در پایانه جنوب تا عرضه گوشت و مرغ در میدان مرکزی تهران

17:27 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای تداوم اجرای تأکیدات رئیس دستگاه قضا و دستور دادستان تهران مبنی بر نظارت بر نحوه عرضه مایحتاج عمومی مردم در بازار شب عید، گشت مشترک دادسرای ناحیه ۱۶ از پایانه اتوبوسرانی جنوب و بازار مرکزی عرضه مرغ و گوشت واقع در میدان بهمن تهران بازدید کرد.
- محمد امیر دهستانی، معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران که در رأس هیئتی نظارتی با حضور نمایندگان سازمان‌های متولی، نمایندگان اصناف و ضابطان قضایی جهت سرکشی به اماکن فوق رفته بود، اظهار کرد: پس از بازدید از محوطه سالن پایانه جنوب با مسئولان پایانه جهت کنترل قیمت بلیط‌های نوروزی و وضعیت عرضه و فروش آن جلسه داشتیم و مشخص شد که سازمان پایانه‌ها برای سفر‌های نوروزی افزایش مصوب قیمت بلیط اتوبوس نداشته است.

وی افزود: طبق اظهارات مسئولان پایانه در دو سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا، ترمینال با کمبود شدید مسافر مواجه بوده و در طول سال جاری بلیط اتوبوس زیر قیمت مصوب عرضه شده و به علت کاهش درآمد، ناوگان اتوبوسرانی به مشارکت در برگزاری راهیان نور روی آورده اند.

دهستانی با بیان اینکه بیشتر استفاده کنندگان از ناوگان اتوبوسرانی بین شهری، از اقشار ضعیف جامعه هستند، به اقدام خداپسندانه مسئولان ترمینال در بلیط دهی رایگان به حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان با هماهنگی خیرین و شرکت‌های مسافرتی هم اشاره کرد.

معاون دادستان تهران با تأکید بر اینکه بازار سیاه فروش بلیط اتوبوس حتی در شب عید وجود ندارد؛ اضافه کرد: بیشتر مردم به صورت اینترنتی بلیط می‌خرند و در بررسی میدانی از سیستم‌های فروش بلیط تخلفی مبنی بر گرانفروشی مشاهده نشد و حتی برخی از شرکت‌ها زیر قیمت مصوب بلیط می‌فروختند.

حضور در میدان مرکزی عرضه گوشت و مرغ تهران هدف دیگر گشت مشترک نظارتی دادسرای ناحیه ۱۶ تهران بود که با همراهی بازرسین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت بهداشت و نمایندگان اصناف صورت گرفت و طی آن معاون دادستان تهران و هیئت نظارتی همراه، با توجه به افزایش قیمت‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر، بر یکسان سازی قیمت عرضه گوشت قرمز و تفکیک انواع گوشت‌های موجود در بازار جهت سهولت در تصمیم گیری مردم برای خرید تأکید کردند.

به گفته معاون دادستان تهران در خصوص نحوه عرضه گوشت مرغ مشاهده شد که قیمت مرغ نسبت به بازدید چند روز قبل اندکی کاهش داشته است.

گشت نظارتی مشترک دادستانی در این بازدید به مسئولان بازار عرضه مرغ و گوشت تهران تذکر دادند که خروج عمده کالا از میدان حتماً با ارائه فاکتور انجام بگیرد.

در این بازدید همچنین مقرر شد مسئولان میدان و نمایندگان وزارت جهاد و وزارت صمت هر کجا با تخلف و گرانفروشی مواجه شدند نسبت به صدور برگ جریمه و اعمال قانون اقدام نمایند و نمایندگان سامان تعزیرات حکومتی مکلف شدند، سازمان را نسبت به پذیرش سوابق و مستندات جریمه‌های اعمال شده از سوی مسئولان میدان توجیه کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *