افزایش حملات سایبری در اتحادیه اروپا

17:34 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۶۶۸
طی سال ۲۰۲۰، حملات سایبری علیه بخش‌های کلیدی در اروپا دو برابر شده است.

- همه گیری ویرس کرونا، که زندگی شهروندان را به حوزه دیجیتال منتقل کرد، شاهد افزایش نقض امنیت در شرکت‌ها و مؤسسات اروپایی بود. حملات سایبری علیه بخش‌های کلیدی اروپایی در سال ۲۰۲۰ دو برابر شد. اگرچه بروکسل در تلاش است تا شکاف‌ها را برطرف کند، عملیات نظامی در اوکراین تهدیدی برای تشدید جنگ سایبری است.


به گزارش «بالکانی کاکازا»، بر اساس گزارش آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا (Enisa)، جای تعجب نیست که در سال ۲۰۲۰، حملات سایبری مخرب قابل توجهی علیه بخش‌های کلیدی در اروپا دو برابر شد و به ۳۰۴ مورد در مقایسه با ۱۴۶ مورد در سال ۲۰۱۹ رسید.


حملات سایبری به بیمارستان‌ها و شبکه‌ مراقبت‌های بهداشتی اروپا هم ۴۷ درصد افزایش یافته است.


روز به روز، با افزایش موارد ابتلا به کرونا، زندگی شهروندان اروپا به تدریج به صورت آنلاین تغییر کرد. در پی این وضعیت، ناگهان کار از راه دور، خرید اینترنتی و معاشرت از طریق صفحه نمایش عادی شد و این وضعیت یک موقعیت و زمان طلایی به مجرمان سایبری ارائه کرد.


به گفته Enisa، علاوه بر کووید-۱۹، انتقال از زیرساخت‌های سنتی به وب، اتصالات رو به رشد و ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی باعث افزایش حملات سایبری شده است.


Enisa در گزارش سال ۲۰۲۱ خود هشدار داد که این روند [تحول دیجیتالی شتابان]خطر حملات سایبری را افزایش داده و در نتیجه، تعداد حملات سایبری به مشاغل و سایر سازمان‌ها افزایش یافته است.


در آغاز همه‌گیری، کسب و کار‌ها به اهداف اولویت‌بندی گروه‌های مجرم سایبری تبدیل شدند.


کمیسیون اروپا و کشور‌های عضو کاملاً آگاه هستند که اکنون هدف اصلی حملات سایبری هستند و اگر مجرمان سایبری بدون مانع در شبکه‌های اروپایی به فعالیت خود ادامه دهد، نقض‌های امنیتی بیشتری رخ خواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *