رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نوسازی بافت های فرسوده شهری در پایتخت ضروری است

13:24 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۶۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: وجود بافت های فرسوده شایسته تهران نیست و نوسازی بافت های فرسوده شهری در پایتخت ضروری است.

- اکبر نیکزاد در آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری گفت: طبق توافقی که بین رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهردار تهران به عمل آمده قرار است که ۱۸۸ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران ساخته شود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تهران هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در بافت‌های فرسوده شهری پایتخت ساخته شود که امروز علمایت اجرایی ۳ هزار واحد و تا پایان خرداد ماه سال آینده ۷ هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن و شهرداری تهران ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌کنند، اظهارداشت: همزمان با نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، ساخت مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور دنبال می‌شود و شاه بیت کار بنیاد مسکن مشارکت و همکاری در ساخت واحد‌های مسکونی در شهر تهران و سراسر کشور برای تامین زندگی مناسبی برای هموطنان است.

وی بیان کرد: ساخت مسکن برای محرومان جامعه برای بنیاد مسکن یک مساله جهادی است و بنیاد با ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در ۳ منطقه در بافت‌های فرسوده تهران به دنبال ساخت واحد‌های مسکونی فاخر در این مناطق است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: آماده شدن کلنگ زنی ۳ هزار واحد مسکونی در شهر تهران با همکاری و برگزاری جلسات متعددی بین بنیاد مسکن و شهردار تهران عملی شده و جا دارد از تلاش‌های تمام دست اندرکاران این پروژه‌ها تقدیر و تشکر شود.

وی افزود: زمانی که در ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ بنیاد مسکن با عنوان حساب ۱۰۰ امام کار خود را آغاز کرد و حکمت اصلی آن ساخت مسکن برای محرومان جامعه بود و در حال حاضر نیز ۶ درصد درآمد‌های بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان به حساب ۱۰۰ امام واریز می‌شود.

نیکزاد در پایان از توجه شهرداری تهران به تامین مسکن محرومان و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری قدردانی کرد و افزود: انتظار داریم این افتخار بزرگ برای بنیاد مسکن برای تامین مسکن برای محرومان در پروژ‌های مختلف به سرانجام برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: مطمئن هستم ساخت ۱۸۸ هزار واحد مسکونی در تهران عملیاتی خواهد شد و در این راستا بنیاد مسکن با شهرداری تهران همکاری خواهد کرد تا بافت‌های فرسوده شهر تهران به بافت‌های کارآمد شهری تبدیل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *