رئیس سازمان زندان ها: رسیدگی به درخواست‌های مددجویان و خانواده‌ها با قید فوریت محقق می‌شود

13:22 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۶۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ و سرکشی از بخش‌های مختلف، نحوه اجرای برنامه‌های اصلاحی و بازپروری مددجویان و همچنین وضعیت امکانات رفاهی و نحوه رسیدگی به درخواست‌های مراجعین به زندان را مورد بررسی قرار داد.

 غلامعلی محمدی به صورت سرزده بازدید و از نزدیک وضعیت جاری و دغدغه‌ها و مشکلات مددجویان و مراجعین را مورد رصد و پیگیری قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ابتدای این بازدید با حضور در بخش مراجعین، به گفت‌وگو با خانواده زندانیان نشست و ضمن پرسش از آنان، نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مخاطبین را جویا شد.

ضعف در خدمت‌رسانی به مراجعین زندان قابل‌توجیه نیست

محمدی با تأکید بر بکارگیری نیروی انسانی بیشتر در بخش‌های خدمت‌رسانی به مردم، گفت: ضعف در خدمت‌رسانی به مخاطبین و خانواده زندانیان قابل توجیه نیست. رفع دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی نیز برعهده مدیران زندان است که حل آن را در اولویت کاری خود بگذارند.

وی همچنین در سرکشی از بخش دادیاری زندان یادآور شد: همیشه در روز‌های پایانی سال حجم مراجعان، زیادتر و بالتبع انتظارات از ما نیز بالاتر می‌رود که این امر وظیفه خدمت‌رسانی پرسنل را دوچندان می‌کند با این‌حال رسیدگی به درخواست‌های مددجویان و خانواده‌ها همچنان باید با فوریت محقق شود.

باید بیش از پیش گره از کار زندانیان باز کرد

رئیس سازمان زندان‌ها توصیه داشت؛ لازم است تعداد مددکاران در قسمت دادیاری و ملاقات زیادتر شوند بویژه مددکارانی که مسلط به آئین‌نامه‌ها و مقررات ذی‌ربط باشند بلکه از این طریق بتوان بیش از پیش گره از کار زندانیان باز کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با حضور در بخش‌های مختلف ندامتگاه تهران بزرگ ازجمله تأسیسات موجود، بر پیگیری مشکلات و رفع دغدغه‌های مددجویان تأکید داشت و در بازدید از تأسیسات مرتبط با تأمین آب آشامیدنی مددجویان، از تجهیز هرچه سریع‌تر ندامتگاه به دستگاه‌های تسویه آب خبر داد.

لازم به ذکر است؛ بازدید از شورای حل اختلاف مستقر، بهداری و گفت‌وگو با مددجویان، کارگاه‌های اشتغال، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، حضور در خوابگاه‌های اسکان زندانیان به همراه بررسی وضعیت رفاهی و تغذیه آنان، بازدید از امکانات و رصد برنامه‌های فرهنگی مصوّب برای زندانیان، از دیگر بخش‌هایی بود که در دستور کار غلامعلی محمدی در سرکشی از ندامتگاه تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *