دستیابی به رشد ۳۰ درصدی در تجارت خارجی

12:35 - 19 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۵۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: با شروع دولت سیزدهم سازمان توسعه تجارت در بخش تجارت خارجی تلاش بسیاری کرده تا گره‌های اقتصادی کشور را باز کند و این تلاش باعث شد رشد بیش از ۳۰ درصدی را در تجارت خارجی داشته باشیم.
جمشید نفر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مهم‌ترین راهکار برای توسعه تجارت خارجی در سال ۱۴۰۱، گفت: کشور ایران از منابع طبیعی و ظرفیت زیادی برخوردار است. با شروع دولت سیزدهم سازمان توسعه تجارت در بخش تجارت خارجی تلاش بسیاری کرده تا گره‌های اقتصادی کشور را باز کند و این تلاش باعث شد رشد بیش از ۳۰ درصدی را در تجارت خارجی داشته باشیم.
 
وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کلی کشور بهترین حالت، مبادلات با کشورهای همسایه است و با توجه به اینکه ایران جزء کشورهایی محسوب می‌شود که دارای همسایه‌های بسیار زیادی در شرق، غرب، جنوب و شمال است می‌تواند راه‌حلی مناسبی برای مبادلات باشد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: به طور کلی تجارت خارجی مهم است و صادرات و واردات به تنهایی کافی نیست، زیرا بسیاری از واردات در خدمت کالایی نهایی هستند.
 
نفر اظهار کرد: برای رشد و توسعه تجارت در کشور باید حمایت اصولی صورت بگیرد تا اقتصاد پویا رو به جلو و درآمدزایی داشته باشیم تا هر سال سود انباشته به جای زیان انباشته داشته باشیم.

وی عنوان کرد: صادرات غیرنفتی رشد داشته است، ولی باید برای افزایش این رشد زیرساخت‌های صادراتی و اصول صادرات را تسهیل کنیم.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران بیان خاطرنشان کرد: در تجارت خارجی قوانین دست و پاگیر متعددی وجود دارد که باید رفع شود، زیرا کشور ایران دارای ظرفیت بالایی است به طوری که می‌توانیم به سرعت تجارت خارجی را به صورت تساعدی هندسی افزایش دهیم.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *