لزوم حمایت زیرساختی و واقعی از مصرف‌کننده

9:30 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۳۵۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: باید از مصرف‌کننده حمایت زیرساختی و واقعی صورت بگیرد نباید حمایت مسکنی و موقتی اتفاق بیافتد در سیاستگذاری اصلی سیستم نظام اقتصادی دولت باید از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت و پشتیبانی کنند.
حسین ابراهیمی در گفت‎‌وگو با میزان، در خصوص راهکاری برای حمایت از مصرف‌کنندگان در سال ۱۴۰۱، گفت: باید فضای رقابتی ایجاد شود، زیرا برخی کالا‌ها در انحصار یک سری شرکت‌ها هستند و تا زمانی که این انحصار وجود داشته باشد مصرف‌کننده متضرر می‌شود.

وی افزود: به اندازه کافی خوراک دام در داخل کشور وجود ندارد باید از تولیدکننده خوراک دام در داخل کشور حمایت صورت بگیرد و یا اینکه اجازه واردات خوراک دام را به واردکنندگان بدهند.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید فضایی را ایجاد کند تا از تولید حمایت کرده باشد باید از مصرف‌کننده حمایت زیرساختی و واقعی صورت بگیرد نباید حمایت مسکنی و موقتی اتفاق بیافتد در سیاستگذاری اصلی سیستم نظام اقتصادی دولت باید از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت و پشتیبانی کنند.
 
ابراهیمی در خصوص روند اجرای درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، گفت: مزیت طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا باعث شفافیت قیمت‌ها می‌شود به طوری که مبادی تولید و مبادی ورودی تعیین کننده قیمت کالا‌ها است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *