تقویت ۷۰ درصد مرزهای کشور با سیستم الکترونیکی و اپتیکی/ مرزبانی ناجا به دنبال مشکلات کولبران

12:05 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۵۶۷
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با برگزاری جلسات و کمک دولت، به دنبال حل مشکلات کولبران هستیم.
- سردار احمد علی گودرزی گفت: سه میلیون مرزنشین داریم و وظایف مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان است.

وی افزود: نقاط مرزی مستعد سرمایه گذاری است و در پایانه‌های مرزی اقدامات اقتصادی و مبادلات اقتصادی در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در مرزبانی دو وظیفه مهم داریم یک بحث مراقبت از مرز‌های کشور در محدوده اقتصادی و انحصاری و همچنین در حوزه مبارزه با قاچاق مواد و کالا و مقابله با هر ناهنجاری اقدامات خود را انجام می‌دهد همچنین از وظیفه دیگر ما استیفای حقوق مرزبانان است.

وی افزود: وحدت و تعامل بین مرزنشینان و مرزبانان وجود دارد و دیپلماسی فعالی نیز بین کشور‌های همسایه و مرزبانی وجود دارد، با کشور‌های پاکستان و ترکیه و قطر مذاکراتی داشتیم و در دریا قول مساعد دادیم که کمک کننده قطر برای برگزاری جام جهانی هستیم.

سردار گودرزی بیان کرد: معیشت مرزنشینان برای ما مهم است حمایت دولتمردان در نقاط صفر مرز برای ارتقای معیشت مرزنشینان به ویژه سرمایه گذاری برای ماندگاری جمعیت وجود دارد، ماندگاری جمعیت در مرز‌ها برای ما بسیار مهم است که در همین راستا جلسات متعددی با مقبولان جامعه مرزنشین داریم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که پشتیبانی از تولیدات کشور را دارد مرزبانی است ما در امر مبارزه با قاچاق اقداماتی را انجام می‌دهیم. برخی افراد با ته لنجی و یا قاچاق بری در دل شب باعث ایجاد لطمه به تولید داخل شده اند که مرزبانی در کنار مراقبت از مرز‌ها با کالای قاچاق نیز برخورد می‌کند.

وی افزود: تقویت مرز‌ها به صورت الکترونیکی و اپتیکی در دستور کار قرار گرفته است و ۷۰ درصد مرز‌ها با این سیستم‌ها کنترل می‌شود، البته برنامه‌های ارتقای هوشمندسازی در مرز در برنامه همچنان است.

فرمانده مرزبانی گفت: بیش از ۱۹ مورد دستگاه بیومتریک در مرز‌ها نصب شده و مسافران از این طریق کنترل می‌شود، همچنین قریب به ۳۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در امسال دستگیر شده‌اند.

وی افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اتباع بیگانه از مرکز کشور جمع آوری و به مرز‌ها انتقال داده شده و رد مرز شده اند و برای مرزبانان از دوربین البسه در مرز‌های رسمی به ویژه در مرز‌های شرقی استفاده می‌شود.

سردار گودرزی بیان کرد: سطح تعاملات با مرزبانان کشور‌های مقابل بسیار مناسب است. با هیچکدام از همسایگان مشکلی نداریم و تعاملات خوب مرزی بین ما و آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار اتباع بیگانه در سال جاری طرد و ۳۵۰ هزار اتباع غیرمجاز بازداشت شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: امسال ۷۰ تن مواد مخدر، ۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق، پنج میلیون قلم انواع دارو، ۶۵ هزار رأس دام قاچاق کشف کردیم.

سردار گودرزی اظهار کرد: به برخی از کشور‌های همسایه که در آنجا سلاح تولید می‌شود، تذکر دادیم و پس از کشف با مستندات به آن‌ها می‌گوئیم که سلاح مذکور در خاک کشور آن‌ها تولید شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لوازم آرایشی و افزایش ۱۷ برابری کشف دارو‌های نیروزا در سال جاری خبر داد، گفت: کشف خودرو‌های لوکس قاچاق نیز امسال ۶ برابر شده است و بیشترین نوع آن خودرو‌هایی همچون پورشه و توتویا لندکروز بوده که بیشتر در هرمزگان و بوشهر کشف شده است.

وی افزود: در سال جاری ۱۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت لوکس و خودروی راهسازی کشف شده است.

این مقام انتظامی متذکر شد: در مجموع ارزش کالای مکشوفه توسط مرزبانی در سال جاری ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان کشف شده است.

سردار گودرزی با اشاره به انهدام ۱۸ باند قاچاق انسان، ۲۹ باند قاچاق سلاح و مهمات، ۱۰ باند قاچاق مواد مخدر، سه باند قاچاق سوخت در سال جاری، گفت: امسال عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه و گروهک‌های تکفیری در منطقه عمومی سومار و آب‌های خلیج‌فارس انهدام شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه ما ۲۲ هزار شناور در مرز ساحلی هرمزگان داشتیم که اساساً هویت ندارد و در حال ردیابی و ساماندهی آن‌ها هستیم، گفت: در مجموع این رقم در تمام مرز‌های ساحلی، ۳۰ هزار است.

این مقام انتظامی با اشاره به بسته بودن مرز‌های زمینی برای ورود به کشور عراق، بیان کرد: در صورت هماهنگی دولت عراق، این آمادگی را داریم که به طور مثال مانند اربعین حسینی، از زائران پذیرایی کنیم.

سردار گودرزی با بیان اینکه مسئولیت دریا با مرزبانی است، از هموطنانی که در ایام نوروز قصد سفر به شهر‌های شمالی و جنوبی دارند، خواست سوار بر قایق‌های ناایمن نشده همچنین شئونات اخلاقی را رعایت کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *