رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگیزه‌های سرمربی سرخپوشان در دربی ۹۸؛ یحیی در قد و قواره برانکو و آلن راجرز

0:15 - 26 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۵۰۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی پرسپولیس با پیروزی در دربی می‌تواند نام خود را در بین مربیان بزرگ تاریخ باشگاه جاودانه کند.

- نود و هشتمین دربی تهران عصر امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. دربی بازی انگیزه‌هاست و تیمی که از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی در سطح بالاتری قرار داشته باشد شانس بیشتری برای برتری در این میدان خواهد داشت.

در همین راستا به بررسی انگیزه سرمربی پرسپولیس در این مسابقه خواهیم پرداخت:

یحیی گل‌محمدی که در دومین مقطع از سرمربیگری خود در باشگاه پرسپولیس قرار دارد، قرار است برای هشتمین بار در دربی‌ها روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند. او با هدایت پرسپولیس در این دیدار آلن راجرز انگلیسی را در این زمینه پشت سر خواهد گذاشت و با ۸ مرتبه هدایت سرخپوشان در جایگاه سوم باسابقه‌ترین مربیان پرسپولیس در دربی تهران قرار خواهد گرفت. البته آلن راجرز موفق شده از ۷ دربی خود ۴ بازی را برنده باشد، اما گل محمدی در ۷ دیدار قبلی تنها یک مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشته و شش تای دیگر با تساوی پایان یافته اند.

باسابقه‌ترین مربیان پرسپولیس در دربی:

علی پروین ۲۵ بازی

برانکو ایوانکوویچ ۹ بازی

آلن راجرز ۷ بازی

یحیی گل محمدی ۷ بازی

علی دایی ۵ بازی

پس از این دیدار گل‌محمدی تنها علی پروین و برانکو ایوانکوویچ را در زمینه هدایت سرخپوشان در دربی بالاتر از خود خواهد دید. البته این رده بندی می‌تواند در زمینه کسب افتخارات برای باشگاه پرسپولیس هم صادق باشد. علی پروین سال‌های زیادی هدایت پرسپولیس را عهده‌دار بود و با این تیم به افتخارات بسیار زیادی دست یافت که سال‌های سال هیچ مربی نمی‌تواند به این آمار نزدیک شود. برانکو ایوانکوویچ کروات و معمار پرسپولیس قدرتمند کنونی، سرخپوشان را سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر ایران کرد و حالا گل محمدی ادامه دهنده راه اوست و دو قهرمانی دیگر یحیی باعث شده این تیم برای ۵ سال حاکم مطلق فوتبال ایران باشد.

برانکو در ۹ دیدار دربی که هدایت پرسپولیس را عهده‌دار بوده ۴ پیروزی کسب کرده و یحیی هم به دنبال دومین پیروزی خود در قامت مربی سرخ پوشان است. سرمربی پرسپولیس در صورت برتری مقابل استقلال علاوه بر بالا بردن آمار پیروزی خود در شهرآورد می‌تواند به کسب سومین قهرمانی در فوتبال ایران و قرار گرفتن نامش در کنار برانکو امیدوار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *