رئیس کل بانک مرکزی: سامانه‌های نظارتی در جهت سالم سازی بازار اهمیت دارد

19:23 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۴۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کل بانک مرکزی گفت: سامانه‌های نظارتی در جهت سالم‌سازی بازار کمک کننده است و این نوع نظارت‌های آنلاین می‌تواند در حوزه شفافیت معاملات موثر واقع شود.

-علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه گفت: بازار با توجه به توسعه پیشرفت و حجم بالای معاملات در سال‌های اخیر نیاز به پایش و رصد و نظارت بیشتر دارد.

وی بیان کرد: این گونه سامانه‌ها شاید نمود بیرونی آن‌ها برای افراد کمتر باشد، اما اهمیت آن‌ها در زمینه سالم‌سازی بازار کمک کننده است و این نوع نظارت‌های آنلاین می‌تواند در حوزه شفافیت معاملات موثر واقع شود.

رئیس کل بانک‌مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با همکاری بورس و مشورت وزیر اقتصاد این است که سال آینده با همکاری بورس صندوق‌های بازار پول نیز راه اندازی شود.

صالح آبادی گفت: ابزار‌های با سررسید کمتر از یک سال در بازار پول که شبیه ابزار‌های موجود در دنیاست با ملاحظات شرعی و با همکاری بورس توسعه می‌یابد و سال آینده دنبال می‌شود.

کمیته مشترک بورس و بانک مرکزی تشکیل شده است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است و این جلسات در جهت هماهنگی‌های مورد نیاز بازار تداوم خواهد داشت و امیدواریم این اقدامات در تعمیق بازار‌های مالی کمک کننده باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *