نظارت بر بازار سرمایه دغدغه اصلی مسئولان بازار سرمایه

17:27 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۴۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با گسترش بازار‌های مالی و پیچیده‌تر شدن ابزار‌های مالیاتی بحث نظارت بر بازار سرمایه یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بازار‌های سرمایه بوده است.
- مجید عشقی در مراسم رونمایی از سامانه جدید پایش و نظارت بازار سرمایه گفت: با گسترش بازار‌های مالی و پیچیده‌تر شدن ابزار‌های مالیاتی بحث نظارت بر بازار سرمایه یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بازار‌های سرمایه بوده است.


وی بیان کرد: در حال حاضر با گسترش بازار سرمایه و ورود اشخاص حقیقی لازم بود زیرساخت‌های نظارتی گسترش یابد تا دامنه تخلفات را با شناسایی به موقع تخلفات کاهش دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای حضور در بازار سرمایه تاکید جدی به تقویت سامانه‌های نظارتی داشتیم که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات را تکمیل خواهیم کرد.

عشقی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در هدایت مردم و ارائه مشاوره‌های مختلف برای خرید و فروش اوراق گفت: بحث جدی ما استفاده از رصد‌های شبکه مجازی در راستای نظارت بر بازار است.

وی بیان کرد: سامانه‌های رصد هوشمند شبکه‌های اجتماعی و سامانه‌های نظارتی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل خرید و فروش سهام از جمله مواردی است که اکنون در دستور کار ما قرار دارد.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *