رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان زندان‌ها: در کنار هر اندرزگاه یک کارگاه تولیدی راه اندازی می شود

16:36 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها، گفت: در کنار هر اندرزگاه در زندان یک کارگاه تولیدی راه اندازی می شود.

- غلامعلی محمدی در نشست صمیمانه با خبرنگاران با بیان اینکه نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست، گفت: رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی اقدامات سازمان ها و معاونت های متبوع دستگاه قضا نقش بسزا و ارزنده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه زندان‌های ایران از نظر حفظ حقوق و کرامت زندانیان در سطح بالایی قرار دارند، عنوان کرد: سازمان زندان‌ها اقدامات مثبتی را در راستای برنامه‌های فرهنگی، اصلاح و تربیت، سلامت روان زندانیان، اشتغال مولد و نشسته، بهداشت، توجه به زندانیان زن، بهره‌مندی از عفو و مرخصی، ملاقات‌های خانواده زندانیان انجام داده است.

محمدی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها در ارائه تسهیلات به زندانیان اقدامات ارزنده‌ای ترتیب داده است، گفت: مرخصی‌های اعطایی به زندانیان که دارای اثربخشی بالایی است و بهره‌مندی زندانیان از سامانه‌های الکترونیکی، استفاده از نظام نیمه آزادی، بهره گیری از پابندهای الکترونیک از دیگر اقدامات سازمان زندان‌ها است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در بحث اشتغال زندانیان انجام شده است از راه‌اندازی کارگاه تولیدی در کنار اندرزگاه‌ها خبر داد و افزود: در کنار اشتغال زندانیان در این کارگاه‌ها از نظام نیمه آزادی برای اشتغال زندانیان بهره خواهیم گرفت.

محمدی افزود: نحوه زندانبانی در زندان‌های ایران قابل در عرضه در دنیا است. بنابر اذعان تمامی هیئت‌های اعزامی به ایران، زندان‌ها و نظام زندانبانی ایران از سطح بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه برخی از معاندین نظام با سیاه‌نمایی درصدد تخریب نظام زندانبانی ایران هستند، گفت: مخالفان معاندان نظام از هر کاهی کوه می‌سازند و موضوعات را خلاف واقع عنوان می‌کنند‌ و آن را مستمسکی برای تخریب نظام زندانبانی ایران قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ابراز رسانه کمکی است برای بیان واقعیت‌ها و خنثی کردن فضای مسموم رسانه2های بیگانه، عنوان کرد: رسانه‌ها با اقدام ذووجهین خود می توانند در دو جبهه خنثی سازی و انتشار اقدامات موثر سازمان زندان‌ها عمل کنند.

محمدی در پایان با قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: اهتمام رسانه‌ها در معرفی نظام زندانبانی ایران قطعا موجبات بالندگی ایران را فراهم خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *