چند توصیه روان‌شناسی برای مدیریت اوقات فراغت کودکان در نوروز

19:00 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۳۳۹
رییس سازمان نظام روان‌شناسی به بیان توصیه‌هایی برای گذران اوقات فراغت کودکان در نوروز کرونایی پرداخت.

محمد حاتمی در گفت‌وگو با میزان در خصوص نحوه گذران اوقات فراغت کودکان در نوروز کرونایی گفت‌: همه پدرمان و مادران باید برای گذران اوقات فراغت فرزندانشان در نوروز برنامه داشته باشند. طی دو سال گذشته کودکان فرصت انجام کارهای جمعی را نداشتند و هم اکنون بعد از دو سال باید به انجام این کارها به صورت مدیریت شده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روی آورند تا خدایی نکرده به کرونا مبتلا نشوند.

وی ضمن اشاره به اینکه توصیه می‌شود که در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شود، ادامه داد: انجام کارهای جمعی جزء نیازهای اولیه آن‌ها است و از جمله اقداماتی که می‌توان برای گذران اوقات فراغت کودکان در ایام نوروز در نظر گرفت حضور در جمع و دید و بازدید‌های نوروزی است چرا که بسیاری از رفتار‌های کودکان در همین سنت‌ها و آداب و رسوم شکل می‌گیرد اما در این دید و بازدید‌ها باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد تا خدایی نکرده فردی به این بیماری مبتلا نگردد.

رییس سازمان نظام روان‌شناسی افزود: دید و بازدید‌های نوروزی هم برای کودکان و هم برای خانواده‌هایشان مفید و به نفعشان است و از این رو توصیه می‌شود که حتما این اقدام در ایام نوروز انجام شود ولی باید به شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی نیز توجه شود.

این روان‌شناس با بیان اینکه یکی از کارهایی که می‌توان برای پر کردن اوقات فراغت کودکان در ایام نوروز انجام داد تفریح در پارک و فضاهای طبیعی است، اظهار کرد: البته در این نوع تفریح هم باید به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *