۷۰ پرونده قصاص در خراسان رضوی به سازش ختم شد/آزادی بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ زندانی درسال گذشته

11:32 - 07 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۳۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از سازش ۷۰ پرونده قصاص در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۰ نفر از زندانیان این استان با استفاده از تسهیلات ویژه قانونی آزاد شدند و به کانون خانواده‌های خود بازگشتند.
غلامعلی صادقی در گفت‌وگو با میزان گفت: با تلاش مجموعه قضایی استان خراسان رضوی خوشبختانه در سال گذشته ۷۰ مورد از پرونده‌های قصاص منجر به صلح و سازش شدند.
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل میانجیگری و صلح و سازش توسط رییس قوه قضائیه تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت ها برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی با محوریت مردم استفاده کرد و در نهایت چاره ای جز حرکت به سمت اصلاح ذات البین و صلح و سازش نداریم و در این راستا با کمک مردم بزرگوار گامهای بسیار خوبی در مجموعه قضایی استان برداشته شده است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی صلح و سازش را از بزرگترین معروفات دانست و افزود: این معروف بزرگ متأسفانه مغفول مانده و باید بیش از پیش به این مهم توجه کنیم.
 
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به آزادی زندانیان از زندان‌های سطح استان بیان کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۰ نفر از زندانیان این استان با استفاده از تسهیلات ویژه قانونی آزاد شدند و به کانون خانواده‌های خود بازگشتند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *