بازدید سرزده رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کشتارگاه طیور اطراف تهران

14:07 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شامگاه دیروز تا بامداد امروز به اتفاق برخی مدیران ارشد ستادی به صورت سرزده از کشتارگاه طیور در اطراف تهران بازدید کردند.
- بنا به اعلام  وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، از شامگاه روز دوشنبه تا بامداد روز سه‌شنبه به صورت سرزده از ابتدای خط کشتار تا مرحله تولید و بسته‌بندی مرغ در کشتارگاه بازدید کرد و در جریان فرآیند اجرای طرح قرار گرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از همراهان اجرای این طرح ملی به تشریح اهمیت اجرای مسئولانه و دقیق دستورالعمل طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: عرضه مکفی مرغ و سایر اقلام پروتئینی در این ایام و نظارت شدید دامپزشکی بر فرایند عرضه بهداشتی این اقلام هم تکلیف قانونی و هم شرعی ما در قبال مردم شریف کشورمان است.

آقامیری در بخش دیگری از این بازدید سرزده و شبانه، ملاحظات فنی و مدیریتی در تمام خطوط این کشتارگاه را از مدیران مربوطه بهداشتی جویا شدند و نکات لازم را جهت افزایش کیفیت نظارت‌های بهداشتی تأکید کردند.

طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفند ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان روز عید سعید فطر تداوم خواهد داشت. براساس این طرح، به استثنای روز نخست عید نوروز که کشتارگاه‌های کشور در آن به صورت کشیک از پیش تعیین شده فعال خواهند بود، از روز دوم فروردین ۱۴۰۱ فعال هستند و طبق هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام، مقرر شده است تا مازاد کشتار صورت گرفته از سوی این شرکت نیز خریداری شود و هیچ‌گونه کمبود مرغی در بازار احساس نگردد.

در این بازدید حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه و دیگر مدیران ستادی سازمان‏، رئیس سازمان دامپزشکی کشور را همراهی می‌کردند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *