رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۷۲ زندانی جرایم غیر عمد و مالی با کمک خیرین و ستاد دیه آذربایجان غربی آزاد شدند

14:32 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۲۷۲ زندانی جرایم غیر عمد و مالی با کمک خیرین وستاد دیه آذربایجان غربی آزاد شدند.
- ناصرعتباتی در جلسه ستاد دیه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام که مجاهدانه در راه امنیت و آسایش مردم جان خود را هدیه این انقلاب و نظام کردند، بیان کرد: به خود می‌بالیم که در جمع ارزنده و ارزشمند خیرین و نیکوکاران نیک اندیش که در راه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد قدم برمی دارند هستم.
 
وی خطاب به خیرین این ستاد گفت: شما نیکوکاران با درک وضعیت موجود در این مسیر کمک حال ما بودید و اگر کمک و پشتیبانی‌های مالی شما خیرین نبود مجموعه ستاد دیه استان نمی‌توانست کار خود را به نحو احسن پیش ببرد.
 
عتباتی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا محکومین جرایم غیر عمد و مالی را مدیریت کنیم خاطر نشان کرد: شما خیرین به کسانی کمک می‌کنید که در جامعه مرتکب جرم نشده اند بلکه بر اثر حوادثی به زندان افتاده اند و حضور و کمک شما در این پویش یک امر انسانی و نوع دوستانه است.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه با تقدیر از خیرین استان اظهار کرد: جامعه اسلامی به خیرین نیاز دارد، کسانی که با نگاهی انسانی و دلسوزانه مسائل و مشکلات مالی زندانیان را سرو سامان می‌دهند و چشم و امید نیازمندان استان به بخشش و سخاوت این خیرین است.

وی همچنین به نقش موثر کمک‌های مردمی و خیرین استان تاکید و اظهار کرد: کمک‌های مومنانه خیرین استان در سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر افزایش داشته و نزدیک به ۹ میلیارد تومان بوده که برکات بی شماری داشته، از جمله آزادی ۲۷۲ نفر محکومان مالی و جرایم غیر عمد از محل این عواید و امروز هم ۳۰ نفر محکومین مالی آزاد شدند، این احساس مسئولیت و نگاه متعهدانه تک تک شهروندان استان هست که با داشتن روحیه و تفکری انسان دوستانه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک می‌کنند که امری خداپسندانه و ارزشمند هست.
 
عتباتی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه ستاد دیه استان از حوزه‌های موفق استانی هست گفت، موفقیت ستاد دیه استان در سایه زحمات و تلاش‌های مجموعه هیئت امنای این ستاد که اعضایی بسیار کارآمد و توانمند هستند و فی سبیل الله کمک می‌کنند است.
 
رئیس کل دادگستری استان در پایان به نقش موثر رسانه‌های استان در منعکس نمودن کمک‌های خیرین اشاره و تصریح کرد: رسانه‌های استان کمک‌های نوع دوستانه خیرین را به خوبی منعکس کنند، چراکه با این کار ضمن اینکه حساسیت شهروندان را نسبت به موضوع افزایش می‌دهند، نوعی فرهنگ سازی کرده و بخشی از کمک‌های مردمی را به سمت و سوی کمک به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد هدایت می‌کنند تا بتوانیم با کمک خیرین تعداد کثیری از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد را کمک کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از خیرین استان که در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نقش موثر داشتند توسط  رئیس کل دادگستری استان با اهدای لوحی سپاس تقدیر به عمل آمد.
 

برچسب ها: ستاد دیه عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *