حریم رودخانه و چشمه تاریخی شهرستان سپیدان آزادسازی شد

13:48 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: آزاد سازی حریم رودخانه‌های شهرستان سپیدان ادامه دارد.

– حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی بیان کرد: آزاد سازی حریم رودخانه‌های شهرستان سپیدان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دو روز اخیر حاشیه رودخانه و چشمه شش پیر این شهرستان به میزان ۸ هکتار آزاد سازی شد، گفت: با این اقدام ۵.۲ کیلومتر از حاشیه این رودخانه از محدودیت خارج شده است و در تعطیلات امسال عموم مردم می‌توانند از حاشیه‌های این رودخانه بهره ببرند.

رئیس دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه اقدام دستگاه قضایی تا پایان آزاد سازی حاشیه همه رودخانه‌ها ادامه خواهد داشت ضمن تقدیر از برخی نهاد‌ها از جمله هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی که اقدام داوطلبانه‌ای در خصوص رفع تصرفات انجام داده اند توصیه کرد: بقیه متصرفان نیز اقدام داوطلبانه را به ورود قهری دستگاه قضایی ترجیح دهند.

حریم رودخانه و چشمه تاریخی شیراز آزادسازی شد

وی به متصرفان حقیقی و حقوقی در حوزه قضایی شهرستان سپیدان به خصوص در مناطق سربست، رودبال، گُشنِگان و سایر مناطق هشدار داد تا نسبت به رفع تصرف به صورت داوطلبانه اقدام کند تا مشمول اجرای قهری قانون نشوند.

گفتنی است اجرای رفع تصرف در ۴۰ هکتار از اراضی امتداد رودخانه شش پیر سپیدان در حال انجام است که با تأکیدات صورت گرفته رفع تصرف از این اراضی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

چشمه شش‌پیر چشمه‌ای تاریخی در ۵ کیلومتری شهر اردکان در شهرستان سپیدان و در ۶۵ کیلومتری شمال غرب شیراز است. این چشمه یکی از جاذبه‌های تاریخی استان است که گردشگران زیادی به آن مراجعه می‌کنند. آب این چشمه از میان شکاف‌های کوه به آرامی بیرون می‌آید و چندمتر پایین‌تر از سرچشمه رودخانه‌ای به همین نام به راه می‌افتد. دریاچه برم شش‌پیر در راه این رود قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *