فروش سنبل آبی مردابی در مغازه‌ها و بازار‌های گل ممنوع است

13:01 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران می‌گوید بازار‌های گل و مغازه ها، گیاه سنبل آبی مردابی را عرضه نمی‌کنند و به طور کل فروش آن هم قدغن است.

_ ایسنا نوشت: اخیرا ویدیویی در فضایی مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی افراد گیاهی با نام سنبل آبی را در بازار‌های گل و گیاه به مردم می‌فروشند. گیاهی با برگ‌های ضخیم و گل‌های بنفش که بنا بر گفته کارشناسان گونه مهاجم خطرناکی بوده و به علت اینکه ریشه آن جاذب آلایندگی است می‌تواند برای انسان و دام خطرناک باشد.

در این راستا اکبرشاهرخی _ رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران - در پاسخ به این سوال که آیا چنین گیاهی که می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیاندازد اجازه فروش در بازار را دارد یا خیر؟ به ایسنا گفت: بحث فروش سنبل آبی چندسال پیش مطرح شد. این سنبل‌ها در مرداب خصوصا مرداب انزلی رشد می‌کنند و خریداری هم ندارد و به طور کل به تهران هم آورده نمی‌شود.

وی ادامه داد: هیچ مغازه داری این سنبل را نمی‌فروشد. حتی در بازار گل هم عرضه نمی‌شود و به طور کل خرید وفروش آن قدغن است. تاکنون نیز موردی مشاهده نکردیم.

شاهرخی با بیان اینکه برخی این گیاه را با سنبل آبی رنگ اشتباه می‌گیرند، گفت: شاید این دو گیاه هر دو دارای اسم مشابهی باشند، اما سنبل آبی مردابی گیاهی با برگ‌های پهن است و ظاهری کاملا متفاوت با سنبل‌های معمولی دارد و از نظر ظاهری کاملا قابل شناسایی است.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: عید سنبل آبی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *