رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاآرتص: بزرگترین حمله سایبری علیه اسرائیل اجرا شد

11:18 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۲۴۰
مقام‌های رژیم صهیونیستی به ناتوانی در تامین امنیت فضای سایبری خود اعتراف کردند.
حمله سایبری به وب سایت‌های رسمی رژیم صهیونیستی، بار دیگر آسیب پذیری سایبری این رژیم را اثبات کرد.
 
به گزارش پایگاه «کالکالیست»، یک مقام ارشد سابق سایبری رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله سایبری گسترده به وب سایت‌های وزراتخانه‌های این رژیم، اعلام کرد «ما وارد دوره تشدید گسترده در فضای سایبری شدیم.»
 
معاون سابق سیستم داخلی سایبری رژیم صهیونیستی در توصیف حمله سایبری روز دوشنبه، اعتراف کرد «این یک حمله اضطراری و بی‌سابقه به وب‌سایت‌های کابینه است.»
 
منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز حمله سایبری به وب سایت‌های وزارت خانه‌های رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه را «بی سابقه» توصیف و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به اندازه کافی در برابر حملات سایبری قادر به محافظت از خود نیست.
 
در همین حال، «هاآرتص» به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی گزارش داد که حمله سایبری اخیر بزرگ‌ترین حمله علیه رژیم صهیونیستی بوده و احتمالا یک دولت یا سازمان بزرگ پشت آن قرار دارد.
 
در گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است که چندین وب‌سایت دولتی رژیم صهیونیستی از جمله وب‌سایت‌های دفتر نخست‌وزیری، وزارت‌های بهداشت، کشور، دادگستری و رفاه، در اقدامی که به‌عنوان بزرگ‌ترین حمله سایبری انجام‌شده علیه این رژیم توصیف شده، از کار افتادند.

از سوی دیگر، یک مقام سایبری رژیم صهیونیستی گفت که این حمله یک حمله DDos (منع سرویس دیجیتال) بود که ظاهرا دسترسی به وب‌سایت رسمی را مسدود کرد.

یک مقام ارشد دفاعی رژیم صهیونیستی نیز به «هاآرتص» گفت که این حمله سایبری گسترده شامگاه دوشنبه انجام شد و گمان می‌رود یک بازیگر دولتی یا سازمان بزرگ مسئول انجام این حمله بوده است

سازمان دفاعی و اداره سایبری رژیم صهیونیستی اکنون وضعیت اضطراری اعلام کرده تا میزان خسارات وارده و در عین حال وب سایت‌های استراتژیک رژیم صهیونیستی و زیرساخت‌های دولتی مانند شرکت‌های برق و آب این رژیم را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آیا آن‌ها نیز هدف حمله قرار گرفته اند یا خیر.
 
«معاریو» نیز در تشریح سردرگمی مقام‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله سایبری مذکور نوشت که هنوز مشخص نیست چه کسی پشت حملات سایبری گسترده علیه وزارت خانه هاست که بر عملکرد وزارت خانه‌های بهداشت و داخلی تاثیر گذاشته است.

پیشتر نیز مقام‌های صهیونیست مدعی نیاز این رژیم به «گنبد آهنین سایبری» شده بودند.
دسترسی به وب سایت وزارت خانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در پی حمله سایبری بیش از یک ساعت با اختلال مواجه شدند.
 
شرکت «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی را در سراسر جهان رصد می‌کند، در این رابطه در توییتر خود اعلام کرد «اختلال قابل ملاحظه‌ای در چندین شبکه که از سوی شرکت‌های بزک و سل‌کام پشتیبانی می‌شوند، ثبت شده است و مقامات دفاعی و اداره امنیت سایبری اسرائیل اعلام وضعیت اضطراری کرده اند.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *