آخرین اخبار از حوادث چهارشنبه آخر سال/تعداد جانباختگان به ۱۹ نفر رسید

10:07 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۲۲۹
در این گزارش از آخرین اخبار از حوادث چهارشنبه آخر سال به صورت لحظه به لحظه بیان شده است.
- آخرین چهارشنبه سال یا همان چهارشنبه سوری در سال‌های گذشته با رسوم زیبایی برای ایرانیان همراه بوده و این در حالی است که متاسفانه در دهه‌های اخیر این رسوم جای خودشان را به انجام  کار‌های خطرناکی نظیر استفاده از مواد محترقه داده است و با وجود توصیه‌های بسیار هر ساله در این شب با حوادث بسیار و عوارضی خطرناک و دائمی نظیر نابینایی، قطع عضو وسوختگی در بسیاری از افراد که عمده آن هم جوان هستند، مواجه ایم و متاسفانه عده‌ای از خانواده‌ها هم به دلیل این حوادث در حوالی عید نوروز عزیزان خود را از دست می‌دهند و داغدار می‌شوند.
 
۴۰ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال هستند

یحیی صالح طبری در گفتگو با میزان در خصوص این موضوع که مصدومان حوادث چهارشنبه سوری با چه عوارضی مواجه می‌شوند گفت: معمولا مصدمان حوادث چهارشنبه سوری بسیار جوان هستند و نزدیک به ۴۰ درصد از آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند و بالای ۸۰ درصد آن‌ها در بازه سنی زیر ۴۰ سال قرار دارند و این رقم یعنی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در اوج جوانی و بلوغ کاری به دلیل نقص عضو خانه نشین می‌شوند و از چرخه فعالیت اجتماعی و اقتصادی خارج می‌شوند.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: حوادث در ابتدا خود فرد را درگیر می‌کند و بعد برای خانواده و افراد جامعه ایجاد مشکل می‌کند و این در حالی است که ارزشش را ندارد برای لحظه‌ای هیجان زودگذر دچار نقص عضو شویم، بیشتر مشکلات این مصدمانچهارشنبه سوری به ترتیب سوختگی، نقص عضو و نابینایی است.

اقداماتی که باید در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری انجام دهیم

سعید مهرسروش در گفتگو با میزان در خصوص اقداماتی که باید در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری انجام دهیم گفت: یکی از حوادثی که ما در بحث چهارشنبه آخر سال با آن مواجه هستیم آسیب به چشم است که اگر این نوع آسیب به سبب حرارت بروز پیدا کرده باشد و موجب چسبیدن پلک به چشم شود ما به هیچ عنوان نباید پلک فرد را باز کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه آسیب چشمی به سبب مواد شیمیایی رخ داده باشد باید حدود ۲۰ دقیقه از سمت داخل چشم به خارج این عضو با مایعی نظیر آب با یک دمای معمولی شست وشو داده شود.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران اظهار کرد: اگر با مصدومی مواجه شدیم که بر اثر حوادث آخر سال دچار سوختگی شده است در درجه اول باید ایمنی خود را حفظ و سعی کنیم آتش را خاموش کنیم.

مهر سروش ادامه داد: اگر فردی در حال آتش گرفتن است از غلتاندن فرد و کار‌هایی از این قبیل خودداری کنیم و بهتر است یک پتو دور او بپیچیم و فرد در همان مکان بنشیند تا آتش خاموش شود و باید برای عضو سوخته کنترل فرایند سوختن انجام شود و در دقیقه اول فرصت داریم عضو سوخته را با آب معمولی خنک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در دست فرد آسیب دیده زیورآلات نظیر انگشتر و دستبند باشد باید حتما آن‌ها را از دست فرد خارج کنیم، افزود: اگر لباس به بدن فردی که دچار سوختگی است، چسبیده باشد حق نداریم آن را جدا کنیم و باید دور محل سوختگی را ببریم و به قسمتی که چسبیده است دست نزنیم و چنانچه لباس نجسبیده است بهتر است آن را از تن فرد خارج کنیم.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران متذکر شد: در سوختگی‌های درجه ۲ به بالا به هیچ عنوان نباید از کرم‌های سنتی نظیر سیب زمینی و خمیر دندان و پماد سوختگی استفاده شود و باید منتظر بمانید تا همکاران ما بر بالین فرد حادثه دیده حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

چهارشنبه آخر سال آسیب‌های بدنی فراوانی را برای افراد به همراه دارد

حسین کرمانپور در گفتگو با میزان در خصوص مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال گفت: بیشتر افرادی که در این روز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مرد و جوان و غالباً پسران ۱۶ تا ۲۵ ساله هستند و بیشترین آسیبی که به آن‌ها وارد می‌شود مربوط به اندام فوقانی آن‌ها نظیر مچ دست، دست و انگشتان و همچین صورت و به ویژه چشم است.

وی ضمن اشاره به اینکه ممکن است آسیب تا حدی شدید باشد که منجر به بروز مشکلات متعددی در بدن فرد مصدوم شود ادامه داد: سال گذشته دو بیمار داشتیم که راکب موتور سیکلت بودند و مواد محترقه را بینشان گذاشته بودند که متاسفانه به دلیل انفجار این مواد هر دوی آن‌ها از جان خود را از دست دادند و این در حالی بود انگشتان و صورت آن‌ها دچار آسیب نشده بود، اما اعضای داخلی بدنشان آسیب جدی دید و نتوانستیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا با بیان اینکه حوادث چهارشنبه آخر سال انواع و اقسام آسیب‌های بدنی را برای افراد به همراه دارد، افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از این حوادث نسبت به سایر تصادماتی که در سطح جامعه رخ می‌دهند زیاد نیست، اما متاسفانه عوارضی که ایجاد می‌کنند بسیار شدید هستند که از جمله می‌توان نابینایی دائمی اشاره کرد و البته موارد فوتی هم داشتیم.
 
شناسایی ۸۰ صفحه اینستاگرامی فروش موادمحترقه؛ ۱۱ نفر دستگیر شدند

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با میزان گفت: اقداماتی که همکارانم انجام دادند، منجر به شناسایی بیش از ۸۰ صفحه اینستاگرامی و تارنما شد که در این رابطه افرادی اقدام به تبلیغ و خرید و فروش مواد منفجره می‌کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱ نفر از فروشندگان مجازی موادمحترقه دستگیر شدند، گفت: از بیش از ۳۰ نفر در خصوص عدم فعالیت در زمینه تبلیغ و خرید و فروش مواد منفجره، تعهد گرفته شد.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ هزار قلم انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد، تصریح کرد: عمده مواد تشکیل دهنده مواد محترقه فاقد استاندارد‌های لازم هستند و از چرخه‌های غیرمجاز در دسترس مردم قرار می‌گیرد و علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، سلامت روحی را نیز دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: از والدین درخواست دارم تا نظارت لازم را بر رفتار کودکان و نوجوانان انجام دهند تا در آستانه نوروز ۱۴۰۱ اتفاق تلخ و ناگواری برایشان رخ ندهد.
 
رکورد تلخ آمار مصدومان در شب چهارشنبه سوری امسال/ تعداد جانباختگان به ۱۹ نفر رسید
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۰:۳۳

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس اعلام کرد: ۲۸۱۷ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدم شدند که ۹۰ درصد این افراد درمان و به خانه برگشتند.

متاسفانه ۲۷۵ نفر از این افراد همچنان تحت معالجه هستند و ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

شمار جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۷ تن رسید
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۰۹:۴۹

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس آمار تجمیعی شمار جان باختگان حوادث چهارشنبه سوری از اول بهمن تا ساعت ۲۲ شامگاه ۲۴ اسفند به ۱۷ نفر رسید.

بر اساس آمار تجمیع شده، تا کنون ۹۲ تن از شهروندان دچار قطع عضو و ۴۷۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۵۴۰ تن نیز دچار سوختگی شدند.

طبق این گزارش، در شمار افراد آسیب دیده استان‌ها، تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ بیشترین آمار آسیب دیدگان را به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال /۱۷ فوتی و یکهزار و ۴۷۰ مصدوم
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۳:۱۴

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در جمع خبرنگاران گفت: تا به این ساعت (۲۲:۰۰) تعداد قوتی ها و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: که از تعداد ۳۳ نفر در محل درمان شدند و ۲۲۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و همچنین ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی اورژانس بیان کرد: متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسید و ۹۲ نفر هم دچار قطع عضو شدند.

خالدی گفت: به چشمان ۴۷۰ نفر آسیب رسیده است و ۵۴۰ نفر هم دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مصدوم را دارند، گفت: تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ نفر بیشترین مصدومان را تا به این لحظه دارند.

ثبت ۱۸۱ مورد آتش سوزی در تهران/ چهارشنبه آخر سال بدون فوتی در پایتخت/ وقوع ۳ انفجار مواد محترقه در چهار شنبه آخر سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۲:۵۳

مهدی داوری گفت: امسال در مقایسه با سال قبل تا این لحظه تعداد تماس‌های مردمی با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد آتش سوزی‌ها ۱۸۱ مورد گزارش شد که در این رابطه ۷۰ درصد موارد در معابر اعم از درختان، خودرو‌ها و ... و همچنین مابقی حوادث مربوط به حریق ساختمان‌ها است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰ تا به این لحظه ۳ انفجار مواد محترقه رخ داده است، تصریح کرد: تاکنون مصدومیت ۶ نفر به ما گزارش شده است، همچنین خوشبختانه هیچ مورد فوتی نیز در شهر تهران گزارش نشده است.

وی افزود: ۱۳۳ ایستگاه به همراه هزار و ۴۰۰ نفر مشغول خدمت رسانی در شب چهارشنبه پایان سال بودند و همچنین هزار آتش نشان شیفت استراحت نیز فراخوان شدند.

به گفته داوری آتش نشان‌ها در ۴۴۰ نقطه شهر به همراه خودروی سنگین و سبک اطفاعی و به صورت پیاده مستقر شدند.

بازداشت ۵۲ هنجار شکن چهارشنبه آخر سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۴۱

سردار حسین رحیمی گفت: بحمدالله در چهارشنبه آخر سال جاری با همراهی و همکاری شهروندان در مقایسه با سال‌های قبل شاهد چهارشنبه آخر سال آرام تری بودیم.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که بار‌ها تذکر و هشدار داده ایم هنجارشکنانی که در این شب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود، گفت: تاکنون ۵۲ از هنجارشکنانی که امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که از روز‌ها قبل انجام داده ایم تلاش کردیم که مانع از سواستفاده افراد فرصت طلب باشیم از این رو با اجرای طرح‌های مختلف توسط پلیس‌های تخصصی حدود دو میلیون عدد انواع مواد محترقه در پایتخت کشف شد.

وی افزود: همراهی و همکاری مردم گرانقدر در رعایت توصیه‌های اعلام شده را ارج می‌نهیم و اعلام می‌داریم که هدف ما حفظ و ارتقا امنیت و آرامش شهروندان و جلوگیری از خدشه دار شدن امنیت و آرامش شهروندان است.

پرتاب ترقه، آمبولانس اورژانس تهران را از چرخه خدمت خارج کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۳۳

یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران از پرتاب ترقه افراد ناشناس به سمت آمبولانس اورژانس در منطقه یافت آباد خبر داد و گفت: این آمبولانس از چرخه خدمت‌رسانی خارج شد.

وی با بیان اینکه به هنگام این حادثه مصدومی در آمبولانس نبود، اظهارداشت: تکنسین های حاضر در داخل آمبولانس نیز در سلامت کامل هستند اما به دلیل خسارت این آمبولانس از چرخه خدمت رسانی خارج شد.

همچنین سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه سوری مرکز اورژانس تهران نیز امشب از آسیب دیدن سه دستگاه آمبولانس خبر داد.

 ۶۱درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تهران افراد ۱۱ تا ۲۰ سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۳۲

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت: ۶۱ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در تهران افراد ١١ تا ٢٠ سال هستند و بیشترین آمار به تفکیک سن در این گروه است.

وی با بیان اینکه افراد ٢١ تا ٣٠ سال ١۴درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را تشکیل می دهند که دیگر گروه‌های سنی از مصدومان این حوادث به شمار می‌روند، افزود: از ساعت هشت صبح امروز تعداد کل مصدومان و جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری ٢۶ نفر هستند که ١۴ نفر به بیمارستان منتقل  و ١١ نفر در محل درمان شدند و  یک نفر جان خود را از دست داد.  

مهرسروش اظهارداشت: از ابتدای اسفندماه تا ساعت ٢٠ امروز سه‌شنبه در مجموع ۵٢ نفر مصدوم شدند که ٢٨ نفر به بیمارستان منتقل و ٢٣ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: ١٠ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال را بانوان و ٩٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که البته گروه سنی زیر ۳۰ سال بالاترین آمار مصدومان را  به خود اختصاص داده است.

مهرسروش در خصوص بیشترین آسیب‌های چشمی ادامه داد: از مجموع افرادآسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری، ٢۴ درصد آسیب چشمی، ٣٣ درصد سوختگی است و انواع تروما که بر اثر انفجار ایجاد شده نیز۴٣ درصد این حوادث است.  

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از انفجار ترقه در دست پسری نوجوان در منطقه کیانشهر خبر داد و گفت: ساعت ۲۰:۱۹ امشب این حادثه در کیانشهر، شهرک جمهوری به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۱۲۱ به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه این فرد با مصدومیت از ناحیه دست و صورت دچار مصدومیت تحویل عوامل اورژانس شد افزود: تا حوالی ساعت ۲۱ امشب در حوادث چهارشنبه سوری پایتخت مورد فوتی گزارش نشده است.

وقوع دو آتش سوزی در ساختمان‌های مسکونی واقع در شمال و مرکز تهران؛ علت حادثه به پرواز درآمدند بالن آرزو‌ها و افتادن به منازل شهروندان
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۳۰

جلال ملکی گفت: حوالی ساعت ۲۰:۴۵ دو حادثه مشابه رخ داد که در حادثه اول در یک ساختمان مسکونی ۱۴ طبقه واقع در محله سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان کوهستان، به دلیل افتادن بالن آرزو‌ها در بالکن واحد ۱۱
همان ساختمان باعث بروز آتش شده بود که با حضور همکارانم قبل از وقوع حادثه ناگوار این حریق جزیی مهار شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: همزمان با وقوع حادثه اول در محله سهروردی یک بالن آرزو از قسمت نورگیر ساختمان ۴ طبقه‌ای وارد منزل شده که قبل از سرایت آتش به واحد‌های مجاور، همکارانم آتش را مهار کردند.

به گفته ملکی این دو حادثه تلفات جانی نداشته است.

انفجار در ساختمان نگهداری ضایعات در بازارچه ترخانی؛ حادثه تلفات جانی نداشت
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۱:۱۲

جلال ملکی گفت: ساعت ۲۰:۱۰ یک مورد آتش سوزی در ساختمان قدیمی واقع در خیابان وحدت اسلامی و در بازارچه ترخانی گزارش شد که ظرف ۳ دقیقه دو ایستگاه آتش نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک انبار ۶ متری ساختمان قدیمی به وسعت ۲۰۰ متر که از آن به عنوان انبار ضایعات استفاده می‌شده است، به دلیل وجود مواد محترقه و مواد اولیه محترقه این محل دچار انفجار و آتش سوزی شده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران کسی داخل این انبار‌ها نبوده و با تلاش همکاران آتش خاموش و جا به جایی مواد انجام شد و محل پس از پاکسازی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

۸۱۴ مصدوم و ۱۳ فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۰:۵۸

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با اخبار ۲۰:۳۰ گفت: تا به این لحظه تعداد مصدومان به ۸۱۴ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۱۴۲ نفر بستری شده اند، ۲۰ نفر در آی سی یو هستند و متأسفانه ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۳ نفر آسیب‌های چشمی دیده اند گفت: ۳۴۵ نفر دچار سوختگی با درصدهای متفاوت شده اند.

میعادفر با اشاره به اینکه سال گذشته در پایان حوادث چهارشنبه مجموعاً در کل کشور تعداد ۹ نفر جان باختند گفت: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسیده است و باید اعلام کنم که هم در تعداد فوتی‌ها و هم در تعداد مصدومان با افزایش چشمگیری روبرو هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استان‌هایی که بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را دارند گفت: در صدر استان‌ها، تهران با ۱۴۹ مصدوم قرار دارد و بعد از آن آذربایجان شرقی با ۸۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۵ مصدوم جزو استان‌های پر مصدوم هستند.

انفجار مواد محترقه در بالکن واحد مسکونی؛ مصدومیت نوجوان ۱۴ ساله از ناحیه دست و پا
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۰:۴۲

جلال ملکی گفت: در پی وقوع یک انفجار در منزل مسکونی واقع در محله کیانشهر عوامل ایستگاه ۲۱ ظرف ۳ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بالکن واحد طبقه ۴ یک نوجوان ۱۴ ساله هنگام استفاده از مواد محترقه دچار مصدومیت شده و این حادثه منجر به آسیب رسیدن به دست و پای وی شده است.


به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این حادثه شعله زنی نداشته و فقط انفجار مواد محترقه نوجوان مذکور را به سمت دیگری از بالکن پرتاب کرده است که وی تحویل عوامل اورژانس داده شد.

آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال تهران تا ساعت ۸
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۰:۱۶

بنا بر اعلام روابط عمومی اورژانس تهران تعداد کل مصدومان استان تهران مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال از تاریخ ۸ صبح اول اسفند لغایت ۲۴ اسفند ساعت ۸، ۵۲ نفر بوده که ۲۸ نفر ابز آن‌ها به بیمارستان منتقل و ۲۳ نفر در محل درمان شدند و متاسفانه یک مورد هم فوت داشتیم.

بر اساس این گزارش از تاریخ ۸ صبح ۲۴ اسفند الی ساعت ۲۰، ۲۴ اسفند تعداد کل مصدومان در این استان ۲۶ نفر بوده که ۱۴ نفر به بیمارستان منتقل و ۱۱ نفر در محل درمان شدند و متاسفانه یک مورد هم فوت داشتیم.

انفجار مواد محترقه در پارکینگ خانه مسکونی واقع در محله مشیریه؛ ۲ نفر مصدوم شدند
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۲۰:۱۵

جلال ملکی گفت: ساعت ۱۹:۴۵ یک مورد انفجار مواد محترقه در داخل پارکینگ ساختمان مسکونی واقع در محله مشیریه به مرکز سامانه سازمان آتش نشانی گزارش شد.

وی افزود: پس از ۴ دقیقه، نیرو‌های ایستگاه ۷۸ به محل اعزام شدند و در بررسی‌های همکارانم مشخص شد که حین خروج خودروی سواری ۲۰۶ از پارکینگ منزل مسکونی مواد محترقه‌ای در پارکینگ مذکور منفجر شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، فردی ۳۳ ساله (راننده خودروی مذکور) به همراه عابر حاضر در پارکینگ مصدوم و تحویل عوامل اورژانس شدند.

استقرار نیروهای آتش نشانی در ۴۵۰ نقطه از پایتخت
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۲۵

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: حدود حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از آتش نشانان غیر شیفت در زمان استراحتشان به محل خدمت فراخوانده شدند و در حدود ۴۵۰ نقطه غیر از آن ۱۳۳ ایستگاه در میادین، چهارراه ها، معابر شلوغ و پرتردد و مکان‌هایی که ما تشخیص دادیم احتمالا شلوغ باشند از پیش تعیین شدند و در آن جا‌ها مستقر شدند. حدود ۳۸۰ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت هم در محل حضور دارند و آتش نشان‌ها هم در معیت آن‌ها هستند. این نیرو‌ها از ساعت پانزده حضور دارند و تا زمانی که آن معبر به حالت عادی و روان برگردد نیرو‌ها حضور خواهند داشت.

ملکی گفت: پنج یا شش سال اخیر یک روند نزولی را در حوادث چهارشنبه آخر سال شاهد هستیم. از سال نود و پنج به بعد ما یک روند نزولی محسوسی را شاهد هستیم؛ که البته این بیشتر به خاطر کار‌های آموزشی و فرهنگی است که توسط بسیاری از ارگان‌ها از جمله آتش نشانی انجام دادند. البته در دو سال اخیر به خاطر کرونا وضعیت خوبی داشتیم. سال گذشته و سال قبل‌تر از آن به خاطر کرونا و اینکه تاکید می‌شد هیچ تجمعی نباشد وضعیت متفاوت بود. امسال هم به نسبت سال‌های قبل فعلا خیلی خبر خاصی نیست. امیدوارم به همین صورت تا پایان ادامه داشته باشد.

آخرین آمار از تلفات چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۹ / ۵۵۰ مصدوم و ۱۱ فوتی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۱۲

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان کشور اعلام کرد: از ۰۱ بهمن لغایت ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۹:۰۰ کل مصدومین و فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال ۵۵۰ نفر بوده است که ۴۴۸ نفر از آن‌ها درمان و ترخیص و ۱۸ نفر هم در محل درمان شدند.

 ۷۳ نفر بستری هستند و متاسفانه ۱۱ نفر فوت کرده اند.

۵۰ مورد قطع عضو و ۱۶۶ نفر آسیب به چشم و ۲۵۳ گزارش شده است.

بیشترین افراد آسیب دیده در استان‌های تهران با ۹۳ نفر، آذربایجان شرقی با ۸۱ نفر وقزوین با ۳۹ نفر بودند.

بازداشت ۱۰ نفر از حادثه‌آفرینان چهارشنبه‌سوری
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۳

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت: همکارانم در تمام مناطق مستقر هستند و با کوچک‌ترین رفتار ناهنجار برخورد قاطع می‌کنند.

به گفته رییس پلیس تهران تاکنون ۱۰ نفر از هنجارشکنان دستگیر شدند و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

افزایش ۴۷ درصدی مصدومان چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۱

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از افزایش ۴۷ درصدی مصدومان چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است و تا کنون ۱۱ هموطن در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری جان خود را از دست دادند.

انفجار پارکینگ منزل مسکونی در شهر ری؛ علت حادثه فعالیت دو نوجوان با مواد اولیه ساخت ترقه است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۸:۳۷

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۷:۵۶ عصر امروز یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی واقع در شهرستان ری چهار راه خط آهن به سامانه سازمان آتش نشانی گزارش و ایستگاه شماره ۱۴ به محل اعزام شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی ظرف مدت ۳ دقیقه به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که در یک پارکینگ منزل مسکونی ۲ نوجوان ۱۵ ساله از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شدند.

آخرین آمار از تلفات چهارشنبه سوری در تهران؛ یک فوتی و ۳۱ مصدوم
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۷:۰۱
سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره آخرین آمار آسیب دیدگان حوادث اسفندماه به میزان گفت: آخرین آمار ما به این صورت است که از ساعت ۸ صبح اول اسفند سال ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۶ امروز بیست و چهارم اسفند تعداد ماموریت‌هایی که اورژانس تهران انجام داده ۴۴ مورد بوده که ما سی و یک نفر بیمار داشتیم. از این تعداد بیمار، بیست و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند. متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی داشتیم و ۸ نفر هم در محل درمان شدند. از این سی و یک بیمار آسیب دیده‌ای که ذکر شد بیست و پنج نفر استفاده کننده از مواد محترقه بودند و متاسفانه شش نفر از آسیب دیدگان هم عابر پیاده بودند. بیشترین آسیب‌هایی که داشتیم سوختگی و آسیب از ناحیه چشم بوده و برای یک کودک هم متاسفانه قطع عضو از ناحیه دست اتفاق افتاده است. در رابطه با جنسیت بیماران هم باید بگویم ۲۹ آقا و ۲ نفر خانم بوده اند.
ا‌ولین فوتی حوادث چهارشنبه سوری در تهران
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۸

یحیی صالح طبری، رییس اورژانس از  انفجار خودرو به دنبال مواد محترقه و ولین فوتی حوادث چهارشنبه سوری در تهران خبر داد و گفت: این حادثه در شهر قدس، سی متری شورای پایین،خیابان امام رضا رخ داد و ۲ مصدوم ۲۰ و ۱۸ ساله و یک فوتی به همراه داشت.

وی ضمن اشاره مورد فوتی و مصدومان حادثه مرد هستند و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند، ادامه داد: مصدومان دچار آسیب چشمی و سوختگی صورت و دست‌ها به دنبال انفجار مواد محترقه داخل خودرو شده اند.

مصدومیت پسر بچه ۱۲ ساله رهگذر به دنبال انفجار ترقه
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۷

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس تهران، از انفجار ترقه در نبرد جنوبی، بلوار ده حقی خبر داد.

وی ضمن اشاره به اینکه زمان اولیه تماس ساعت ۱۲:۳۳ بوده است، گفت: این حادثه با یک مصدومیت پسر بچه ۱۲ ساله همراه  که خوشبختانه در محل درمان شده است

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه فرد آسیب دیده رهگذر بوده است، ادامه داد: متاسفانه این فرد به دنبال انفجار ترقه دچار تروما همراه با خونریزی شده است و تعداد آمبولانس اعزامی برای این حادثه یک دستگاه بوده است.

تمهیدات پلیس برای سه شنبه آخر سال
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۴۸
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3487177_645.mp4']
 
فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری به ۱۰ نفر رسید
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۳

جعفر ميعادفر، رئیس اورژانس کشور، گفت: متأسفانه از اول بهمن تا امروز تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۳۶۴ نفر و فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه۳۱ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند، ۴۴ نفر قطع عضو شدند، ۱۱۲ نفر به چشمشان آسیب رسیده و ۱۸۱ نفر دچار سوختگی شدند.

عاجزانه درخواست می‌کنیم، امشب را کنار خانواده‌ها باشند تا خدای ناکرده عید را به کام خانواده و هموطنان تلخ نکنند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *