بازدید وزیر کشور از رودخانه مرزی ارس/ قول مساعد برای تخصیص اعتبار به ساماندهی رودخانه ارس

16:57 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۱۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر کشور برای تخصیص اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه به منظور ساماندهی رودخانه ارس و بازپس گیری اراضی آب رفته و تسریع صدور مجوز زیست محیطی نیروگاه مارازاد قول مساعد داد.

- به نقل از پاون، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در جریان بازدید وزیر کشور از رودخانه ارس و محل تخلیه پساب و ساحل سازی رودخانه ارس و بازپس گیری اراضی آب رفته، ضمن ارائه گزارش اقدامات آب منطقه‌ای استان گفت: تاکنون ۶۲ کیلومتر از نقاط آسیب‌پذیر ساماندهی شده و ۱۲۰۰ هکتار از اراضی که در سیلاب‌های طغیانگر گذشته به زیر آب رفته بود، بازپس گیری و به خاک کشور اضافه شده است.

"یوسف غفارزاده" افزود: عملیات ایمن سازی از سیلاب در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی انجام شده و برای تکمیل آن مبلغ ۳۰۰ مبلیارد ریال مورد نیاز است.

وی با اشاره به توسعه سدسازی در کشور‌های بالاست، دغدغه‌های موجود مبنی بر بهره‌برداری متوازن، عادلانه و پایدار از منابع آب حوصه آبریز رودخانه ارس را مطرح کرد.

غفارزاده با اشاره به به توافق دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و قانون بهره برداری مشترک از منابع آب و انرژی رودخانه ارس و پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی نیروگاه مارازاد در طرف آذری، ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه مارازاد را در طرف ایران برای بهره برداری عادلانه و برابر مورد تاکید قرار داد.

 

 


برچسب ها: وزیر کشور ارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *