روابط و رفیق‌بازی روسای قبلی عامل خالی شدن بودجه فدراسیون شطرنج

6:45 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۱۳۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
باتوجه به خالی شدن بودجه فدراسیون شطرنج از بازپرداخت قسط هشتم بدهی‌های خود به فیده، باید منتظر اعلام خبر تعلیق این فدراسیون شطرنج از سوی فیده بود.

- پس از بدهی سنگین و ۱۲۰ هزار دلاری که در زمان ریاست مهرداد پهلوانزاده روی دست فدراسیون شطرنج گذاشته شد، این فدراسیون با پرداخت ۱۰ هزار یورو در هر دو ماه یک بار در تلاش برای بازپرداخت طلب فیده بود، اما به دلیل خالی شدن بودجه از بازپرداخت قسط هشتم ناتوان ماند و باید منتظر اعلام خبر تعلیق فدراسیون شطرنج ایران از سوی فیده نشست.

جدا از این اتفاقات عجیب و غریب که ریشه در دوران ریاست قبلی دارد، یکی از نکات عجیب تخلفات فردی است که تنها از طریق روابط دوستانه با روسای قبلی وارد فدراسیون شطرنج شده و توانسته از فرصت پیش آمده پول هنگفتی به جیب بزند.

شنیده‌ها حاکیست فردی به نام «ع-م» در زمان ریاست محمد جعفر کامبوزیا و بنابه آشنایی که با رئیس وقت فدراسیون داشت به عنوان مسئول سالن مسابقات توانست به فدراسیون راه پیدا کند. این فرد با بستن قرارداد با فدراسیون شطرنج سالن مسابقات و بوفه فدراسیون را اجاره کرده بود و طبق قرارداد باید مبلغی را هر ماه به حساب فدراسیون واریز می‌‎کرد.

این مسئول سالن مسابقات تا زمان حضور کامبوزیا طبق قراردادی که داشت مبلغی در حدود ۱ میلیون تومان در هر هفته به حساب فدراسیون شطرنج واریز می‌کرد، اما از زمان حضور پهلوانزاده به عنوان رییس فدراسیون قرارداد فدراسیون شطرنج با مسئول سالن مسابقات لغو شد، ولی فرد مذکور همچنان به عنوان مسئول مسابقات در فدراسیون حضور داشت؛ با این تفاوت که‌ی دیگر پولی به عنوان اجاره به فدراسیون واریز نمی‌کرد.

متاسفانه فرد مذکور نه به دلیل بی‌توجهی مسئولان فدراسیون و بلکه به خاطر روابط دوستانه، از پرداخت اجاره معاف شده بود و طبق اسناد مالی فدراسیون از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا اواخر سال ۱۳۹۸ پولی به فدراسیون نداده است. با یک حساب سرانگشتی تقریبا این فرد در مدت ۴ سال باید مبلغی در حدود یک میلیارد تومان به فدراسیون پرداخت می‌کرد، اما متاسفانه در این چهار سال هیچ پولی به خاطر برگزاری مسابقات و اجاره بوفه به حساب فدراسیون واریز نشده است.

همچنین شادی پریدر، نائب رئیس فدراسیون شطرنج هم روز گذشته با انتشار چند استوری در صفحه شخصی خود در فاضی مجازی از برخی اقدامات غیر اخلاقی و زشتی پرده برداشت که گویا این موضوع هم به این فرد و دوستانش مربوط می‌شود. به نوشته پردیر در صفحه شخصی‌اش، ساعت‌های هلندی مخصوص بازی شطرنج که با قیمت پایین و به عنوان کمک به فدراسیون شطرنج داده شده بود با ساعت‌های خراب ایرانی عوض شده‌اند. پردیدر همچنین در ادامه انتقاداتش به ترک ایران از سوی فیروزجا و رفتنش به فرانسه اشاره کرده است، 

اکنون باید دید چرا و چگونه چنین فردی توانسته تنها به خاطر روابط وارد فدراسیون شطرنج شود و بدون هیچ مدرک و قراردادی سالن مسابقات را در اختیار بگیرد و در نهایت پولی هم به فدراسیون ندهد. در حالی که فدراسیون شطرنج نیاز مبرم به پرداخت بدهی خود به فدراسیون جهانی دارد، چگونه چنین پول‌هایی که حق فدراسیون بوده به جیب افراد دیگری واریز شده است.

روابط و رفیق‌بازی روسای قبلی عامل خالی شدن بودجه فدراسیون شطرنج

روابط و رفیق‌بازی روسای قبلی عامل خالی شدن بودجه فدراسیون شطرنج

روابط و رفیق‌بازی روسای قبلی عامل خالی شدن بودجه فدراسیون شطرنج



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *