رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شعب تخصصی رسیدگی به جرایم زیست محیطی در آذربایجان غربی ایجاد می‌شود

16:44 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۱۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به منظور رسیدگی به جرایم زیست محیطی، شعب تخصصی در نظر گرفته شده است تا با نگاه کارشناسانه و ویژه به این قبیل جرایم، دقت و سرعت رسیدگی به جرایم و تخلفات صورت گرفته این حوزه افزایش یابد.
- عتباتی در دیدار با مدیر کل جدید محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه صیانت و حفاظت از محیط زیست، باید به این مقوله توجه جدی و ویژه داشت.
 
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: به منظور رسیدگی به جرایم زیست محیطی، شعب تخصصی در نظر گرفته شده تا با نگاه کارشناسانه و ویژه به این قبیل جرایم، دقت و سرعت رسیدگی به جرایم و تخلفات صورت گرفته این حوزه افزایش یابد تا از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شود.
 
وی در ادامه به رعایت حریم ۶۰ متری دریاچه ارومیه تاکید و اظهار کرد: با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه و تاکیدات رئیس جمهور در خصوص آزاد سازی سواحل و حریم و بستر رودخانه‌ها خواستار شد متولیان امر از جمله اداره کل محیط زیست استان برخورد جدی و قاطع با متخلفان و متجاوزان را در دستورکار خود قرار دهند و با بازرسی‌ها مداوم قبل از هرگونه اقدامی از سوی متصرفان با آن‌ها برخورد شود.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به همکاری اداره کل محیط زیست استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تاکید کرد و گفت: با همکاری بین اداره کل محیط زیست استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی اقدامات حمایتی و صیانتی جدی در حوزه محیط زیست صورت پذیرد.
 
عتباتی در پایان به لزوم تعریف پیوست زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی تاکید و گفت: تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی باید پیوست زیست محیطی با درک واقع بینانه شرایط استان داشته باشند، این مطالبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای حفاظت از محیط زیست و امنیت سلامت مردم استان است.

در ادامه جلسه مدیر کل محیط زیست نیز گزارشی از وضعیت محیط‌های حفاظت شده ارائه و راهکار‌های لازم را درخصوص حمایت قضایی از اقدامات اداره کل محیط زیست استان را خواستار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *