کمیته دستمزد به کار خود ادامه می‌دهد

9:23 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۱۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: کمیته دستمزد در سال آینده هم با دو دستور کار پژوهش در خصوص چگونگی پرداخت دستمزد منطقه‌ای و دیگری بحث سنجش توانمندی واحد‌های تولیدی برای پرداخت دستمزد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
علی خدایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه ادامه کار کمیته دستمزد شورای عالی کار در سال ۱۴۰۱، با بیان این که کمیته دستمزد شورای عالی کار در سال آینده هم با ۲ دستور کار به فعالیت خود ادامه خواهد داد، افزود: یکی کار پژوهشی در خصوص چگونگی پرداخت دستمزد منطقه‌ای و دیگری بحث سنجش توانمندی واحد‌های تولیدی برای پرداخت دستمزد که در حال حاضر از آن‌ها فاصله گرفته شده و در آینده دنبال خواهند شد.

به گفتۀ وی هر سال با نزدیک شدن به مقطع پایانی سال ۲ موضوع «پرداخت مزد منطقه‌ای و بحث عدم توان پرداخت کارفرماها» از سوی کارفرمایان مطرح می‌شود که طرح این ۲ موضوع بیشتر برای تأثیرگذاری در میزان دستمزد کارگران است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پایان عنوان کرد: درخواست نمایندگان کارگری این است که در خصوص دو موضوع «پرداخت مزد منطقه‌ای و بحث عدم توان پرداخت کارفرماها» پژوهش و بررسی شود تا برای سال آینده و تعیین دستمزد کارگران به یک جمع‌بندی مشخص برسیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *