۶۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به بیت المال اعاده شد

11:11 - 08 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۰۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری‌های دادگستری استان همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها، سال گذشته ۶۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده استان آزاد سازی و به بیت المال اعاده شد.
- حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با تشریح عملکرد سال گذشته دستگاه قضایی استان اردبیل از آزاد سازی اراضی تصرف شده خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ مسئولان قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، امور اراضی، راهداری و آب منطقه‌ای عملکرد‌های مثمرالثمری را داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: در راستای عمل به تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر آزاد سازی اراضی ملی و دولتی تصرف شده و حفظ حقوق عامه ۶۲۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده استان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.
 
وی با بیان اینکه ساخت ساز‌های غیر مجاز و بی رویه موجب ایجاد مشکلات فراوان شده است بر لزوم تعیین تکلیف این گونه ساخت و ساز‌ها و یافتن راه حل مناسب برای پیشگیری از اینگونه ساخت و ساز‌ها تاکید کرد و افزود: سال گذشته ۱۶ مورد مستحدثات غیر قانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی استان به مساحت ۶/۱ هکتار شناسایی و قلع و قمع شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه به آزاد سازی حریم راه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه آزاد سازی حریم راه‌ها نیز ۳۲۰ هکتار که به طریق کشت و زرع و درخت کاری مورد تعرض قرار گرفته بود آزاد سازی شده و ۶۱ مورد اعیانی احداث شده غیر مجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.
 
وی اضافه کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی استان و جهاد کشاورزی در ۱۳ هکتار از اراضی زراعی که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری شده و اعیانی‌هایی نیز در آن‌ها احداث شده بود با دستور قضایی قلع و قمع و به وضع سابق اعاده شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از اولویت‌های مهم مجموعه قضایی استان است، افزود: همانند گذشته با هر گونه سهل انگاری در امر صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب، تصرف و تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی در صدد سو استفاده از این اراضی باشد مطابق با قانون به شدت برخورد خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *