سال گذشته با تلاش شورای حل اختلاف اردبیل ۱۱ محکوم از قصاص رهایی یافتند

15:04 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۰۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سال گذشته به همت کارگروه جهادی بخشایش و با اعلام رضایت قطعی اولیای دم ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس به آغوش خانواده بازگشتند.
 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در راستای رهایی محکومان از قصاص، اظهار کرد: سال گذشته به همت کارگروه جهادی بخشایش و با اعلام رضایت قطعی اولیای دم ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس به آغوش خانواده بازگشتند.
 
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر گذشت، افزود: مردم ولایی استان نیز با تأسی از ائمه اطهار (ع) و سرلوحه قرار دادن تاکیدات ایشان در روایات همواره خلق نیکوی گذشت را مد نظر قرار داده و در راستای کمک به رهایی محکومان به قصاص دوشادوش مسئولان قضایی استان تلاش می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سال پیش خیرین، معتمدین محلی و اعضای کارگروه جهادی بخشایش و ... بر لزوم تداوم تلاش‌ها جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان تاکید کردو افزود: دستگاه قضایی استان سال پیش رو قاطعانه در راستای ایجاد زمینه صلح و سازش اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه به موضوع رسیدگی به امور زندانیان اشاره کردو افزود: در راستای اجرای تاکیدات و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به وضعیت زندانیان دادگستری کل استان با همکاری سایر نهاد‌های مربوطه اقدامات موثری را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۳۹۸ نفر از زندانیان با اعمال ارفاقات قانونی مشمول عفو شده و همچنین در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیز ۴۱۰ خانواده زندانی از تسهیلات ویژه قانونی بهره‌مند شده اند.

گفتنی است؛ حفظ کرامت و حمایت از خانواده زندانیان، استفاده ار ارفاقات قانونی و مجازات جایگزین حبس و حبس زدایی از جمله تاکیدات رئیس قوه قضاییه است که دستگاه‌های قضایی استان‌ها همواره در عمل به این تاکیدات عزم راسخ دارندو دادگستری استان اردبیل نیز همانند گذشته بر این مهم تاکید داشته و اقدامات موثری خواهد داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *