رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدارس سمپاد کنکور محورند/تدوین الگوی راهبری مدارس سمپاد

12:22 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۰۲۴
وزیرآموزش و پرورش در نشست هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: اغلب مدارس پرورش استعداد‌های درخشان به سمت کنکور محوری می‌روند لذا باید در اسرع وقت الگوی راهبری مدارس پرورش استعداد‌های درخشان تدوین و ارائه شود تا این رویه اصلاح شود.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز یوسف نوری در جلسه هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان که با موضوع بررسی آئین‌نامه پیشنهادی مدارس استعداد‌های درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهیدرجایی و با حضور سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد گفت:دانش آموزان مدارس سمپاد در تولید ناخالص ملی و تولید فرهنگی بسیار موثرند، اغلب مدارس پرورش استعداد‌های درخشان به سمت کنکور محوری می‌روند؛ لذا ضروری است در چند ماه آینده الگوی راهبری مدارس پرورش استعداد‌های درخشان تدوین و ارائه شود تا این رویه اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین دانش آموزان مستعد برطرف شود؛ لذا ضروری است زمینه تحقق اهداف مدارس سمپاد را مهیا کنیم.

نوری ادامه داد: بیشتر مدارس سمپاد به موضوع کنکور اهمیت می‌دهند و برخی مدارس نیز پژوهش محور هستند و تعدادی از مدارس سمپاد که آمارشان بسیار محدود است مدارس کارآفرین هستند لذا این نوع مدارس باید توسعه دهیم.

وی با تاکید بر این‌که پژوهش‌سرا‌ها و همچنین طرح شهاب باید بیش از پیش فعال شوند، خاطرنشان کرد: ضروری است سکوی طرح شهاب ایجاد شود تا استعداد‌های مختلف دانش آموزان در حوزه‌های علمی و هنری شناسایی و هدایت شوند.

وی یادآوری کرد: موضوع استعدادیابی که در مدارس سمپاد و همچنین از طریق طرح شهاب انجام می‌شود نیازمند یک مدیریت واحد است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *