نرخ بالای ابتلا به ایدز در میان بومیان کانادا

13:33 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۰۲۳
یک گزارش نشان می‎دهد که میزان افراد مبتلا به ایدز در میان افراد بومی کانادا به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین کلی در این کشور است.

- یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی در ونکوور کانادا از یک ابتکار جدید برای افراد بومی مبتلا به ایدز رونمایی کرد.

به گزارش «سی بی سی»، مرکز «پیتر ونکوور»، که متخصص مراقبت از افراد مبتلا به ایدز است، می‎گوید که برای استخدام کارکنان و راه اندازی یک برنامه بومی محور به نام «فرهنگ مراقبت» بودجه دریافت کرده است.

مرکز «پیتر»، می‎گوید که بیش از یک سوم بیماران این مرکز افراد بومی هستند و میزان افراد مبتلا به «اچ آی وی» در میان افراد بومی کانادا به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین کلی در این کشور است.

«کوین بارلو»، مشاور بومی که با بنیاد ایدز «پیتر»، همکاری می‌کند، گفت که عوامل بسیاری در پس تعداد نامتناسب بومیان مبتلا به ایدز وجود دارد.

این موارد عبارتند از تبعیض و استعمار، مصرف بالای مواد مخدر به دلیل آسیب‌های ناشی از مدارس شبانه روزی و دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی.

به گفته وی، به این ترتیب، درمان و مراقبت از افراد مبتلا به ایدز نیازمند رویکرد‌های فرهنگی حساس تری است.

مدیر اجرایی بنیاد ایدز «پیتر»، می‎گوید برنامه جدید طیف وسیعی از مراقبت‌های فرهنگی مناسب را ارائه می‌دهد، که به گفته او باید سیال باقی بماند، زیرا یک فرهنگ بومی واحد وجود ندارد بلکه بسیاری از شیوه‌ها و باور‌های متنوع وجود دارد.

وی معتقد است «فقدان واقعی خدمات بسیار هدفمند برای افرادی که به عنوان بومی شناخته می‌شوند وجود دارد؛ ما هنوز شاهد نرخ قابل توجهی از ابتلا‌های جدید در کانادا هستیم؛ افراد مبتلا عمدتاً مربوط به جوامع بومی، جوامع آفریقایی، کارائیب و سیاه‌پوستان و افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند، هستند.»

مرکز «پیتر»، همچنین می‎گوید که احتمال ابتلای افراد بومی در کانادا به ایدز در مقایسه با بقیه جمعیت، تقریباً سه برابر بیشتر است و رایج‌ترین راه انتقال این بیماری، انتقال از طریق به اشتراک گذاشتن لوازم دارویی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *