مهاجری: داوران ایرانی یک سر و گردن از آسیا بالاترند/ ۲ ایرانی در بازی‌های کشور‌های اسلامی قضاوت خواهند کرد

7:45 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۹۹۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو گفت: طبق قوانین جدید برخی تکنیک‌ها نه تنها امتیاز ندارند بلکه با اخطار همراه می‌شوند.

بابک مهاجری در گفت‌وگو‌ با میزان، درباره وضعیت داوری در رشته جودو اظهار داشت: همزمان با تغییر قوانین جهانی داوری، باید بلافاصله و با توجه با تاکید فدراسیون جهانی بر اجرای فراگیر قوانین جدید ما هم نسبت به آموزش و به‌ روز رسانی داوران، مربیان، قهرمانان و کادر فنی تیم ملی اقدام کنیم که تاکنون این کارها را انجام داده‌ایم و ادامه می‌دهیم. بر این اساس، سمینار‌ها حضوری و وبینار‌های متعددی برگزار شد تا جامعه جودو قوانین روز را فرا بگیرند.

وی در خصوص تغییرات جدید داوری در رشته جودو عنوان کرد: سوپر لیگ، نخستین مسابقات داخلی در سال ۲۰۲۲ است که با قوانین جدید جهانی در ایران برگزار شد. هشت داور بین المللی و ۱۲ داور آسیایی داوران مسابقات لیگ بودند. اعتراضات در مسابقات کم بود و ویدئوچک نیز موجب شده تا اعتراض به حداقل برسد. طبق قوانین جدید برخی تکنیک‌ها نه تنها امتیاز ندارند بلکه با اخطار همراه می‌شوند. نحوه گارد‌گیری دستخوش تغییر شده و ابعاد لباس جودو هم تغییر کرده است.

مهاجری در مورد شرایط داوران ایرانی توضیح داد: داوران ما با برترین‌های جهان برابری می‌کنند، اما باید چند مسابقه بروند تا با سیستم روز جهانی هماهنگ شوند. امیدوارم تعلیق جودو برداشته شود چرا که داوران ایرانی در آسیا و منطقه یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند. یک داور مرد و یک داور زن ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی قضاوت می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *