بررسی مشکلات ۱۰۲ زندانی در بازدید رئیس کل دادگستری استان البرز از ندامتگان مرکزی کرج/۹ زندانی آزاد شدند

10:17 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۹۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در ادامه بازدید‌های دوره‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرج، مشکلات و درخواست‌های زندانیان حوزه قضایی دادسرای ناحیه یک و دو کرج در ندامتگاه مرکزی کرج مورد بررسی قرار گرفت.

- در ادامه بازدید‌های دوره‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرج، مشکلات و درخواست‌های زندانیان حوزه قضایی دادسرای ناحیه یک و دو کرج در ندامتگاه مرکزی کرج مورد بررسی قرار گرفت.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این بازدید که با حضور دادستان مرکز استان و معاونین دادستان و تعدادی از قضات این دادسرا برگزار شد، بیان کرد: این بازدید‌های دوره‌ای بخشی از برنامه مدون معاونت امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز است که تاکنون در مورد همه زندانیان حوزه‌های قضایی استان یعنی فردیس، نظرآباد، چهارباغ، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و بخشی از نواحی دادگستری و دادسرای کرج عملیاتی شده بود و امروز آخرین مرحله از بازدید امسال انجام و عملا در شش ماهه دوم سال جاری با کلیه زندانیان استان البرز حداقل یک مرتبه ملاقات عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه امروز با ۱۰۲ نفر از زندانیان در ندامتگاه مرکزی کرج دیدار و گفتگو و پس از استماع اظهارات مددجویان، دستور لازم قضایی صادر شد یادآوری کرد: عمده درخواست‌ها در راستای تسریع در رسیدگی و ارسال فوری پرونده به دادگاه و بررسی مجدد قرار تامین بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه با دستورات صادره ۹ نفر از متهمان با فک قرار تامین و مرخصی پایان حبس آزاد شدند تصریح کرد: در مورد ۳۴ نفر نیز دستور تسریع در تعیین تکلیف صادر و در مورد ۱۵ نفر دستور تخفیف تامین صادر شد.

وی از حضور ۱۵ مقام قضایی در این بازدید خبر داد و گفت: در این دیدار همچنین وضعیت کلی حوزه قضایی دادسرای نواحی یک و دو کرج از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری بررسی و مدیر کل زندان‌های استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *