جشنواره جوان سرباز نماد تکریم سربازان در نیروهای مسلح است

9:12 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۹۴۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جشنواره جوان سرباز، گفت: سربازان ایران اسلامی در مکتب علوی و نبوی درس شجاعت با تفکر عاشورایی آموختند.
- جشنواره حضرت علی اکبر (ع) «جوان سرباز» نیرو‌های مسلح نیروی هوایی ارتش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، امیر خلبان واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در جشنواره جوان سرباز، گفت: دوران سربازی برکات زیادی برای سربازان عزیز به همراه دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: سربازی دوران طلایی با آورده های فراوان برای سربازان و جامعه دارد، برکات سربازی را در جامعه خواهیم دید.

محمد حسنی اضافه کرد: تقویت اراده یکی از برکات دوران سربازی است، موفقیت های جامعه مربوط به انسان های با اراده قوی است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: ساخت کشور سربلند دستاورد انسان های خودساخته است، جوانان ما قدر دوران ارزشمند سربازی را می دانند.

محمد حسنی اظهار داشت: تجربه اندوزی یکی دیگر از دستاوردهای دوران سربازی برای جوانان کشور است،

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: جامعه پذیری یکی از تبلورهای دوران سربازی است، هر فرد جامعه پذیرتر در جامعه موفق‌تر و دوراندیش‌تر است.

محمد حسنی اضافه کرد: کسب مهارت دفاع، مؤلفه اصلی و مهم دوران سربازی است، انسان موفق مرد میدان خطر است، تا خطرها را مدیریت کند و در پادگان های نیروهای مسلح به درستی آموخته می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: جوانان ما در دوران سربازی تقویت روحیه میهن دوستی را تجربه می کنند، واژه میهن‌پرستی بوی شرک می دهد، زیرا پرستش مخصوص خداست.

محمد حسنی اظهار داشت: میهن دوستی موجب افزایش اقتدار و قدرت ملی می شود و در دوران سربازی به جوانان کشور آموزش داده می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: نهادینه سازی روحیه سلحشوری و شهادت طلبی در راه میهن، مکتب و حیثیت ملی است و در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

محمد حسنی اضافه کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس آبروی کشور و اسلام را حفظ کردند، میزان معرفت جوانان در راه کشور و منافع ملی در دوران سربازی بالا می رود.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: سربازان عزیز ما باید شانه های خود را برای تحویل مسئولیت کشورداری آماده کنند تا زمینه ساخت تمدن نوین اسلامی را فراهم کنند.

محمد حسنی اظهار داشت: پاسداری از امانت شهدا و امام راحل در آینده به سربازان سپرده می شود، سرباز در نیروهای مسلح استخوان بندی مدیریتی خود را می تواند مستحکم کند، راه خیلی از مسئولان از سربازخانه گذشته است.

همچنین امیر محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جشنواره جوان سرباز، گفت: سربازان ایران اسلامی در مکتب علوی و نبوی درس شجاعت با تفکر عاشورایی آموختند.

معاون اجرایی ارتش افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، ستاد کل نیرو‌های مسلح جشنواره جوان سرباز مزین به نام حضرت علی اکبر (ع) را در دستور کار خود با هدف کادرسازی و استعدادیابی قرار داده است.

وی با بیان اینکه میزبان چهاردهمین دوره جشنواره جوان سرباز هستیم، تأکید کرد: این جشنواره به نماد شاخص فرهنگی و تأثیرگذار در تکریم سربازان تبدیل شده است.

محمودی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی در جریان جشنواره جوان سرباز در موضوعات مختلف نیز برگزار شد.

معاون اجرایی ارتش اظهار داشت: تجدید میثاق با امام راحل از برنامه‌های مهم این جشنواره ۲۱اسفند ۱۴٠٠ در حرم مطهر امام خمینی (ره) انجام شد.

همچنین در پایان این مراسم از فرماندهان و سربازان نمونه نیرو‌های مسلح در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، امیر واحدی فرمانده نهاجا و فرماندهان نیرو‌های مسلح تقدیر و از دستگاه ساخت قطعات پلیمری به روش اف، دی، ام رونمایی شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *