درج قیمت تولید روی کالا برای مردم مشکل‌ساز است/ قیمت نهایی اجناس برای مردم مشخص نیست

9:00 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۸۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، گفت: با درج قیمت تولید بر روی کالا قیمت نهایی کالا مشخص نیست و سود اصناف و هزینه توزیع کالا باید به قیمت تولید آن افزوده شود و این محاسبه قیمت نهایی اجناس برای مردم را مشکل خواهد کرد.
جلال الدین‌محمد شکریه در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مشکلات اجرای طرح درج قیمت تولید روی اجناس، گفت: شاید یکی از مشکلاتی که طرح درج قیمت تولید بر روی کالا دارد این است که قیمت نهایی کالا مشخص نیست.

وی بابیان اینکه سود اصناف و هزینه توزیع کالا برای رسیدن به‌دست مشتری باید به قیمت تولید آن افزوده شود و این محاسبه قیمت نهایی برای مردم را مشکل خواهد کرد، افزود: به دلیل اینکه مردم از میزان سود اصناف و هزینه توزیع کالا و موارد دیگری  که در قیمت کالا اثرگذار هستند اطلاع دقیقی ندارند.

شکریه عنوان کرد: برای خرید یک کالا توسط مصرف‌کننده با درج تنها قیمت تولید هزینه حمل، توزیع و درصد سود واحدهای صنفی نامشخص می‌ماند و این مشکلی است که ما در اتاق اصناف با آن مواجه هستیم.
 
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، با اشاره به این موضوع که متأسفانه بر قیمت درج‌شده روی اجناس توسط واحدهای تولیدی نظارت نمی‌شود، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید میزان این قیمت‌ها را کنترل کند و به همین جهت   قیمت اعلامی اجناس باید در کارگروه‌هایی تجزیه و تحلیل شود تا از اعلام قیمت دلخواه  توسط واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

این مقام مسئول صنفی در پایان بابیان این‌که در نظام صنفی برای اعلام قیمت اجناس و تعیین میزان سود واحدهای صنفی عبور از ۴ الی ۵ فیلتر لازم است و نرخ اجناس با رعایت دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های مشخص و تصویب در کارگروه‌های خاص اعلام می‌شود، اضافه کرد: اما متأسفانه در بخش صنعت این اتفاقات نمی‌افتد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *