۸۷ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان فارس آزادسازی شد

11:03 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۸۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای اقدامات قضایی پیرامون برخورد با تصرفات صورت گرفته مجموعاً ۸۷.۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آمار دقیق میزان اراضی ملی و منابع طبیعی آزاد شده در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر رفع تصرفات اراضی ملی، سال گذشته ۴ هزار و ۱۳۳ پرونده درخصوص رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان فارس تشکیل شد.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس درباره تعداد پرونده‌های منتهی به صدور حکم بیان کرد: از تعداد کل پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری استان فارس ۲ هزار و ۳۱۹ پرونده منتهی به صدور حکم شده است.
 
وی درباره مساحت اراضی اعاده شده به بیت المال بیان کرد: سال گذشته با تلاش همکاران بنده در مجموع ۲ هزار و ۷۵۱ هکتار از اراضی تصرف شده اعاده شدند و به بیت المال بازگشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه در این پرونده‌ها تعدادی نیز به عنوان متهم حضور دارند گفت: ۴ هزار و ۳۶۶ متهم تعدی به اراضی ملی در پرونده‌های تشکیل شده حضور دارند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس درباره قلع و قمع اراضی تصرف شده غیر مجاز تصریح کرد: سال گذشته از میان ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته تعداد هزار و ۷۰۰ مورد قلع و قمع شدند.
 
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اقدامات صورت گرفته، دادگستری استان فارس اقدامات مؤثر دیگری را  نیز در خصوص شناسایی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها انجام داده است گفت: مطابق گزارش‌های واصله، در سال گذشته تعداد ۶۰۲ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌های استان شناسایی شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: در همین راستا اقدامات قضایی پیرامون برخورد با تصرفات مذکور در دستور کار قرار گرفت و از این تعداد مجموعاً معادل ۸۷.۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *