رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۸۱ پرونده قصاص در فارس منجر به صلح و سازش شد/ ۳۴۱ زندانی از سامانه نظارت الکترونیکی استفاده کردند

8:46 - 29 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۸۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سال گذشته مجموعاً تعداد ۸۱ فقره پرونده قصاص نفس منتهی گذشت از سوی اولیای دم شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره تعداد صلح و سازش انجام شده در پرونده‌های قصاص استان فارس در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته مجموعاً تعداد ۸۱ فقره پرونده قصاص نفس منتهی گذشت از سوی اولیای دم شد.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به جایگاه کشوری این استان در زمینه صلح و سازش گفت: دادگستری استان فارس با احتساب سال گذشته طی ۸ سال متوالی حائز رتبه برتر کشوری در زمینه صلح و  سازش در  پرونده‌های قتل عمد بوده است.
 
وی در خصوص تعداد زندانیان عفو و آزاد شده با استفاده از تسهیلات ویژه قانونی عفو در سال گذشته بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی اداره کل زندان‌های استان فارس، در سال گذشته ۲۹۲ زندانی توانستند از تسهیلات قانونی عفو بهره‌مند و از زندان آزاد شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی درباره تعداد زندانیان دیگری که در سال گذشته با استفاده از سایر تسهیلات قانونی از زندان آزاد شده‌اند گفت: مجموعاً ۷ هزار و ۷۴۹ نفر از زندانیان زندان‌های استان فارس با سایر تسهیلات قانونی موفق شدند تا در سال گذشته از زندان آزاد شوند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس درباره زندانیانی که از طریق  اعطای سایر تسهیلات قانونی موفق به آزادی از زندان شدند بیان کرد: سال گذشته ۸۲۷ نفر از زندانیان با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد شدند همچنین ۷۰۳ نفر از زندانیان نیز موفق به اخذ تخفیف در مجازات خود شدند.
 
وی در خصوص سایر آزادشدگان از زندان ادامه داد: به دنبال اعطای تسهیلات قانونی، ۴۳۹ نفر از زندانیان با تعلیق اجرای مجازات، ۳۴ نفر از زندانیان با تعویق صدور حکم، ۴۳۱ زندانی با پذیرش اعسار و ۴ هزار و ۹۷۴ زندانی نیز با مرخصی پایان حبس مواجه و از زندان‌ها آزاد شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی درباره میزان آزادی تحت سامانه نظارت الکترونیکی گفت: سال گذشته ۳۴۱ زندانی از سامانه نظارت الکترونیکی استفاده کرده و از زندان آزاد شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *