برای کاهش قیمت‌ها تولیدکنندگان باید قیمت واقعی اجناس را اعلام کنند/ نظارتی بر اعلام قیمت واقعی اجناس از سوی تولیدکنندگان نیست

8:57 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۷۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس اتاق اصناف استان کرمان، گفت: متأسفانه تا به امروز نظارتی بر اعلام قیمت واقعی اجناس و صدور فاکتور تولیدکنندگان نبوده است و فقط در صورت اعلام واقعی قیمت اجناس از سوی تولیدکنندگان و کنترل آن کاهش قیمت اجناس در بازار را شاهد خواهیم بود.
یوسف جعفری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه برگزاری جشنواره فروش نوروزی اصناف در استان کرمان، گفت: به اتحادیه‌های صنفی برای آمادگی در برگزاری جشنواره فروش نوروزی اصناف اعلام کرده‌ایم و بحث تعیین تخفیف‌ها نیز انجام‌شده است و در این جشنواره نوروزی قیمت اجناس با تخفیف ۵ الی ۱۵ درصدی به خریداران عرضه می‌شود.

 وی با بیان این که  میزان این تخفیف ها در بازار نوروزی بستگی به درصد سود اجناس دارد، تشریح کرد: به‌عنوان‌مثال اگر درفروش جنسی برای یک واحد صنفی ۲۰ درصد سود وجود داشته باشد ۱۰ درصد به مشتریان تخفیف داده خواهد شد.
 
رئیس اتاق اصناف استان کرمان در خصوص نحوهٔ کنترل فروش نوروزی و اعمال تخفیف‌های اعلام‌شده از سوی واحدهای صنفی نیز گفت: بازرسین اتاق اصناف کرمان بر نحوه فروش و تخفیف‌های فروشگاه‌ها نظارت می‌کنند و علاوه بر این جهاد کشاورزی نیز نیروهای خود را برای کنترل بازار نوروزی بسیج کرده است.
 
جعفری در ادامه همچنین در خصوص استقبال مردم از جشنواره فروش نوروزی، اظهار کرد: به دلیل برگزاری این جشنواره در محل دائمی فروشگاه‌ها و به‌صورت پراکنده میزان استقبال مردم مشخص نیست، اما در کل مردم استقبال تقریباّخوبی داشته‌اند.

این مقام مسئول جامعه صنفی در رابطه با تأثیر برگزاری جشنواره‌های نوروزی و اعلام تخفیف‌های ویژه‌بر کاهش قیمت اجناس در بازار، با بیان این موضوع که کاهش قیمت اجناس در بازار فقط با اعلام قیمت واقعی اجناس از سوی تولیدکننده امکان دارد، افزود: متأسفانه بعضی از تولیدکنندگان قیمت اجناس را به‌دلخواه اعلام می‌کنند و تا به امروز نظارتی بر اعلام قیمت اجناس و صدور فاکتور تولیدکنندگان نبوده است.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای این‌که با اجرای طرح جدید و درج قیمت تولید روی اجناس تولید کنندگان  قیمت واقعی برای فروش اجناس را به مصرف‌کنندگان اعلام کنند، تأکید کرد: فقط در این صورت کاهش قیمت در بازار را شاهد خواهیم بود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *