یکهزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر در سال گذشته آزادسازی و به بیت المال اعاده شد

12:21 - 06 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۷۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزاد سازی یکهزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.
- علی جمادی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به لزوم توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و دولتی اظهار کرد: در سال گذشته پس از صدور دستور قضایی، یکهزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان‌های استان بوشهر آزاد سازی و رفع تصرف شد.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: پیگیری لازم جهت رفع تصرف موارد باقیمانده اراضی تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی در دستور کار است که پس از سیر روند قانونی و تکمیل تحقیقات با صدور دستور قضایی، بلافاصله نسبت به رفع تصرف و آزاد سازی آن‌ها اقدام خواهد شد.
 
جمادی در ادمه یا اشاره به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه در سال گذشته ۶ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال یرگزار شد.همچنین در این بازه زمانی یکهزار و ۷۵۴ پرونده در این شورا مورد بررسی قرار گرفت که ۶۲۱ پرونده منتهی به صدور حکم و ۷۰۱ پرونده به صدور قرار نهایی به دادسرا ارجاع داده شدند. 
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در راستای عمل به تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر آزادسازی اراضی ملی و دولتی و همچنین صیانت از حقوق عامه، یکهزار و ۴۸۷ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۴۳۹ میلیارد ریال آزادسازی و به بیت المال اعاده شد. همچنین ۴۳۳ بنا و مستحدثات غیر مجاز نیز قلع و قمع شد.
 
جمادی تاکید کرد: درسال گذشته ۲۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال جریمه از متهمانی که حکم نهایی پرونده آن‌ها صادر شده است دریافت و به بیت المال اعاده شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *