رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشکلات ۱۲۰ نفر از اهالی باقرآباد کرمان قبل از تشکیل پرونده قضایی بررسی شد

12:39 - 22 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۷۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان از تدبیر قضایی برای حل مشکلات ۱۲۰ نفر از اهالی باقرآباد قبل از تشکیل پرونده قضایی خبر داد.
- حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان پس از کسب اطلاع از مشکلات جمعی از اهالی باقرآباد در حوزه زمین و با توجه به پیگیری این افراد برای تشکیل پرونده‌های قضایی در این زمینه، قبل از تشکیل پرونده به موضوع ورود کرده و با برگزاری چندین جلسه کارشناسی، مسئولان مربوطه را ملزم به اجرای مصوبات و رفع مشکلات مردم کرد و از این طریق از افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان جلوگیری شد.
 
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی مردم باقرآباد این بود که اراضی فروخته شده به آن‌ها در سال ۱۳۷۵ از سوی دهیاری باقر آباد، با مشکل روبرو شده بود و به آن‌ها به دلیل دولتی بودن اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شد و این اراضی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته بودند.
 
وی افزود: صاحبان این اراضی اخیرا نیز به مشکل دیگری دچار شده بودند که اداره آب و فاضلاب اجازه ساخت به آن‌ها نمی‌داد که ضمن برگزاری چند جلسه با مسئولان از جمله مدیرکل بنیاد مسکن، رئیس اداره آب و فاضلاب، بخشدار و دهیار و جمعی از نمایندگان اهالی، این موضوع به خوبی خاتمه یافت و مشکل آن‌ها حل شد.
 
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: در راستای واگذاری این اراضی نیز مشکلاتی وجود داشته که مقرر شد بنیاد مسکن با بازنگری در این حوزه، مشکلات مربوطه را حل کرده، اراضی واگذار شده بالای ۳۰۰ متر را به میزان تعیین شده کاهش داده و زمین با قیمت مناسب را در اختیار افراد واجد شرایط در این حوزه واگذار کند و در صورتی که خود افراد امکان دریافت این اراضی را نداشته باشند به فرزندان واجد شرایط آن‌ها واگذار شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *